י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: "נכון לרגע זה לא נשקפת סכנה לחיי השוטר"

ד"ר עופר מרין מ'שערי צדק' על שוטר מג"ב שהותקף הבוקר בשער שכם: "אזורי הדימום טופלו והצלחנו להשיג יציבות. השוטר יישאר מורדם ומונשם ב-24 השעות הקרובות" • המחבל פצוע אנוש ומנותח בשעה זו ב'הדסה עין כרם'

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


הבוקר (א) סמוך לשעה 10:40 אירע פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. מחבל כבן 18 תושב חברון, דקר שוטר מג"ב ופצע אותו קשות. עוד בטרם התמוטט השוטר, הספיק לירות לעבר המחבל הדוקר, ולפצוע אותו אנושות. מיד לאחר הפיגוע נוצרו במקום הפרות סדר על ידי ההמון, לוחמי מג"ב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. בהמשך הגיע גם ראש העיר ברקת לזירת הפיגוע.

"כל אירוע שנפגעים בו שוטרים או אזרחים צריך להסתיים בחיסולו של המחבל המפגע", אמר מפקד מחוז בירושלים במשטרה ניצב צ'יקו אדרי, שהתייצב בזירה שעה קצרה לאחר הפיגוע. מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב שיבח את פעולתו המהירה של הלוחם וציין, ״באומץ לב יוצא דופן, למרות הפגיעה הקשה חתר הלוחם למגע ונטרל את המחבל".

בית המשפט הוציא צו איסור פרסום על פרטי חקירת הפיגוע, לבקשת משטרת ירושלים.

ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה וסגן מנהל בית החולים שערי צדק - בו אושפז השוטר, מסר במסיבת עיתונאים שקיים אחר הצהריים: "לוחם מג"ב שנפצע קשה מאוד לפני מספר שעות הגיע אלינו לחדר הטראומה במצב אנוש כשהוא סובל מדקירות במספר אזורים בגופו. הוא נדקר בצוואר ובחזה ודקירה אחת שפגעה גם בליבו.



"ניתחנו אותו באופן מיידי, אזורי הדימום טופלו והצלחנו להשיג יציבות של המצב כעבור שעה. הפצוע כרגע נמצא בטיפולים, אחרי בדיקות הדמיה ואחרי ניתוח מצב עם שיפור ניכר ביחס למצבו כשהגיע אלינו. יציב כרגע ומורדם ומונשם. נכון לרגע זה מה שנראה לנו, ואני אומר את זה בזהירות רבה, לא נראה שנשקפת סכנה מידית לחייו. הוא מורדם ומונשם ואנחנו נשאיר אותו כך לפחות ב-24 שעות הקרובות, אבל לפי מה שנראה לנו אין פציעה שמסכנת נכון לעכשיו את חייו. לאחר הניתוח ראינו סימני התעוררות ראשונים שאנחנו מאוד שמחים לדווח על זה, אבל אני לא יכול להגיד דברים סופיים."

בני משפחתו של השוטר כבן 20, ביקשו מהציבור להעתיר בתפילה עבור רז בן כרמלה לרפואה שלמה.

מצבו של המחבל מוגדר אנוש, והוא מנותח בשעה זו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מהדסה נמסר: "הדוקר משער שכם נותח לאחר שספג מספר כדורים ונפצע בבטן, בחזה ובגפיים תחתונות. יאושפז ביחידה לטיפול נמרץ מונשם ומורדם במצב קשה מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם מפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב וביקש להעביר איחולי החלמה מהירה ללוחם משמר הגבול שפגע במחבל שניסה לרצוח אותו. נתניהו ביקש מיעקב: "מסור ללוחם בשם כל אזרחי ישראל שהוא גיבור גדול. הוא פעל בגבורה יוצאת דופן והוא ראוי להערכה עצומה. אני משבח את נחישותו ואת נחישותם של כל אנשי כוחות הביטחון שמסכלים פעם אחר פעם את הניסיונות הרבים לפגע בנו".
פיגוע ירושלים רוצח דקירה שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד