כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"גיס חמישי": ח"כ גאטס ישתתף במשט לעזה

אחרי זועבי, גם עמיתה לסיעה ישתתף במשט ימי להסרת המצור מעזה • ישראל ביתנו: "להפסיק מדיניות ההכלה"

גאטס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גאטס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) צפוי לקחת חלק במשט שיצא בימים הקרובים מאתונה לכיון רצועת עזה. היום (א) פנה גטאס לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתיר את כניסת משט החירות שיצא משוודיה לכיוון עזה.

בפנייתו לרוה"מ כתב גטאס: "משט החירות לעזה יוצא מאתונה לכיוון עזה בעוד זמן קצר. אני אהיה על הסיפון יחד עם הרבה משתתפים, ביניהם עשרות חברי פרלמנט ואנשי ציבור מכל העולם. המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום שמטרתו למקד תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה והמהוה עונש קולקטיבי הפרה בוטה למשפט ההומניטארי."

גטאס הדגיש במכתבו כי "משט החירות השלישי נושא סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה ותקווה לסיום המצור. אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו" הוסיף גטאס, וקרא לרוה"מ "להורות לכוחות הבטחון הישראלים להתרחק מהמשט ולתת לו להמשיך בדרכו."

גטאס הזהיר את נתניהו מהשתלטות על הספינות ומניעה מהן להגיע ליעדן, ואמר: "כל פעולה כזאת תסבך את ישראל בעוד משבר בינלאומי קשה שנתניהו וממשלתו יישאו באחריות מלאה לתוצאותיה."

ח״כ שרון גל, ראש צוות התגובות ב'ישראל ביתנו', הגיב: "עוד הוכחה שהרשימה הערבית - גיס חמישי. ח״כ באסל גטאס הוא קיצוני, שונא ישראל וככזה הוא מתכוון על פי הודעתו, לעלות על משט הטרור הבא, בדומה לחברתו לסיעה חנין זועבי. הגיע הזמן שנלמד שמדיניות ההכלה שישראל סיגלה מתפרשת על ידי אויבי ישראל כחולשה, בין אם הם בעלי תעודת זהות וחיים בארץ ובין אם הם חלק מארגוני הטרור החיים בשטחי הרשות.

"אני קורא לממשלה, נוכח כוונתו של ח״כ באסל, שאגב קרא בכנסת בשבוע שעבר לחרם על ישראל - לקדם מיד את תיקון סעיף ההסתה שהנחתי - ולהעביר את החוק שנועד לטפל בדיוק בתופעה הזאת. חובתנו לוודא שאם ח״כ גטאס יממש את האיום שלו ויעלה על משט הטרור - חברתו חנין זועבי והוא לא יוכלו להיבחר שוב לכנסת ישראל. הגיע הזמן שנתעורר ונטפל בתופעות אלה ביד ברזל. מי שעוד לא הבין שהרשימה הערבית היא גיס חמישי - אולי יפנים זאת עכשיו נוכח עוד פעולה חתרנית נגד המדינה״.
באסל גאטס שיט ערבי נתניהו שרון גל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד