י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש אכ"א: "טקסי ההשבעה - ללא שינוי"

רב הכותל הגר"ש רבינוביץ פנה במכתב לראשי צה"ל, שהבטיחו לדבריו כי הטקסים יישארו ללא כל שינוי באופיים

הגר''ש רבינוביץ. צילום: פלאש 90
הגר''ש רבינוביץ. צילום: פלאש 90


לאור הפרסומים על כוונה לשנות את אופיו של טקס ההשבעה המתקיים בכותל המערבי - שעורר סערה ציבורית, פנה רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ לשר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אכ"א ודרש כי לא יעשה שינוי באופי הטקסים בכותל המערבי ללא תיאום עמו.

בפנייתו טען הרב רבינוביץ כי מבנה הטקס נקבע בשעתו על ידי קודמו הרב יהודה גץ זצ"ל, כך שכל שינוי צריך להיעשות בהסכמה. הרב מוסיף כי הכותל איננו "תפאורה", לדבריו, "לא במקרה מבקשות עוד ועוד יחידות צה"ל להעביר את טקסי ההשבעה אל הכותל המערבי. אל הכותל התפללו יהודים מאמינים בכל הדורות ובכל תפוצות ישראל. על הכותל המערבי ועל ירושלים סיפרו רבנים, כן – רבנים, לקהילותיהם בכל תלאות הגולה. אלמלא אלה, אלמלא האמונה היהודית התמימה שהפיחו בתלמידיהם, ספק אם היינו זוכים לעמוד היום ולהצדיע לחיילי צבא ההגנה לישראל".

לדברי הרב, בעקבות המכתב הגיע ראש אכ"א, האלוף חגי טופולינסקי אל לשכת הרב לפגישה, בה לובן הנושא, הרגישות שבו וההשלכות שיש לכל שינוי באופי טקס ההשבעה. בסיומה סוכם כי הפקודה הנוכחית הנוגעת למבנה טקסי ההשבעה ואופייה תישאר בעינה בשלב זה, וכל שינוי אם מאן דהוא יבקש יוחלט עליו אך ורק בהסכמה. כאמור, כך לפי הודעתו של רב הכותל.

לפי מקורבי הרב, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט אישר סיכום זה במכתב שהופנה אל רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ לפני ימים אחדים.

כזכור, ביום שלישי האחרון, בדיון שנערך בועדת חוץ וביטחון של הכנסת בהשתתפות הרמטכ"ל הנכנס גדי איזנקוט, הוא התייחס לאי השתתפות רב צבאי בטקס השבעת חיילי גבעתי והסביר שלא היה רב צבאי זמין, לכן הוזמן קצין החינוך הראשי, ומדובר במקרה חד פעמי.
איזנקוט רבינוביץ כותל מכתב השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד