כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביוזמת מונטג: לראשונה - גנרטור תת קרקעי

קווי גנרטור תת קרקעיים מורכבים ברמת בית שמש ג', באישור ובפיקוח של עיריית בית שמש

משה מונטג  (באדיבות המצלם)
משה מונטג (באדיבות המצלם)


בשכונת רמת בית שמש ג' המתאכלסת, החלו בסוף השבוע האחרון בעבודות תשתית להקמת קו גנרטור מסודר, שיעבור בין מבני השכונה, לטובתם של הנוהגים להשתמש בשבתות בחשמל גנרטור בלבד, כפי שהנהיגו גדולי ישראל. מדובר בתקדים: לראשונה בעיר חרדית בכלל ובבית שמש בפרט, קו הגנרטור מוקם באופן מסודר ובטיחותי, על פי תכנית של מהנדס חשמל, שהוגשה לאישור אגף ההנדסה בעירייה.

מאחורי הקמת הקו, עומד "ועד מקדשי שביעי", שהקים ומחזיק גנרטורים לשבת קודש בכל שכונות בית שמש. בהובלתו ובסיועו של יו"ר הועדה לתכנון ובנייה בבית שמש, משה מונטג, התאפשרה הקמת קו הגנרטור החדש, לאור יום ולא בהיחבא. מונטג אף בא בדברים עם יזמים וקבלנים, וביקשם לסייע לועד מקדשי שביעי, באמצעות כלים וסיוע טכני, לכבוד השבת.

מתן האפשרות לכל משפחה חרדית להתחבר לחשמל גנרטור, שאין בו חשש חילול שבת, היא בנפשו של הגר"ח קנייבסקי, שהעלה נושא זה כמה וכמה פעמים בפני ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ובפני ממונה תכנון ובניה משה מונטג, בעת ביקוריהם אצלו. ואכן, השניים התחייבו בפני הגר"ח לעשות כל שביכולתם על מנת לסייע, ולאפשר לפרויקט לצאת מן הכח אל הפועל.

לדברי מונטג, עבודות מסודרות בפיקוח העירייה, הן חידוש כמוהו לא היה: "בשכונות הוותיקות, כמו הקריה החרדית או רמת בית שמש א', הוקמו הקווים לאספקת חשמל מהגנרטורים, באישון לילה, בהיחבא, באופן לא מסודר, תוך עימות מתמיד עם העירייה ועם הרשויות. כיום עם אכלוס רמת בית שמש ג', החלטנו להפסיק עם הנוהל שהיה, ולהכיר בצורך של אלפי תושבים בחשמל כשר".

"מתוך רצון לסייע לפרויקט, ובד בבד למנוע סכנת קרינה מקווי חשמל עיליים ולא תיקניים, הדרכנו וסייענו ליזמי הגנרטורים להכין תכנית סדורה, שהייתה לעיני אנשי המקצוע באגף ההנדסה. לאחר מכן אושר להם לבצע עבודות נרחבות, שכוללות הטמעת קווי החשמל מתחת לאדמה, על פי מפות מסודרות המצויות בידי העירייה, ובכך תתאפשר אספקת חשמל לשבתות באופן מסודר ובטיחותי", אומר מונטג.
משה מונטג בית שמש גנרטור תת קרקעי הרב קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד