כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אנטוורפן: בית הספר התנצל בפני אימהות "לא צנועות"

זמן קצר לאחר ששלטונות אנגליה התערבו בהחלטת מוסדות חסידות בעלז למנוע מאימהות לנהוג, בבלגיה נאלץ מנהל מוסד 'יסודי התורה' למשוך איומו על אימהות שהפרו קוד לבוש

אנטוורפן: בית הספר התנצל בפני אימהות "לא צנועות"
נתי שוחט/פלאש90


בית ספר בית יעקב "יסודי התורה" באנטוורפן, מצא את עצמו בסוף השבוע "מככב" בכותרות כלי התקשורת המקומית הלא יהודית, בעקבות מכתב ששיגר מנהל בית הספר לכמה אימהות, ובו הזהיר אותן כי עליהן להתאים את עצמן לקוד הלבוש הנהוג בבית הספר. במידה ולא ישנו את אופי לבושן, יינקטו נגדן "צעדים לא נעימים".

העיתון היהודי המקומי הביא את סיפורה של אחת הנשים, ועורר ביקורת קשה מצד ארגונים לא יהודיים, שדרשו ממשרד החינוך במדינה להפסיק לתקצב את בית הספר באופן מידי.

בתגובה קיבל מנהל בית הספר מכתב אזהרה ממנהלת משרד החינוך בבלגיה, הגברת הילדה קרביץ, בו דרשה לבדוק שוב את נהלי בית הספר בעניין קוד לבוש לאימהות.

לאחר המכתב שקיבל ממשרד החינוך, שיגר מנהל בית יעקב "יסודי התורה" מכתב התנצלות לאימהות אליהן פנה קודם לכן, והתנצל על סגנון המכתב. המנהל הבהיר כי "קוד הלבוש לאימהות" ייאכף רק בתחומי בית הספר, אך לא מחוץ לכותליו.

כאמור, המנהל התנצל על ה"איום" שנשלח במכתב הקודם, וטען כי המכתב נשלח בעקבות מכתב שהיה חתום על ידי כ- 180 הורים שהתלוננו על קבוצת אימהות "לא צנועות", כלשונם, שמגיעות לבית הספר.

יצוין כי לפני מספר שבועות התעוררה מיני סערה תקשורתית בלונדון, כאשר מוסדות חסידות בעלז בשכונת סטמפורד היל, שיגרו להורי התלמידים מכתב בו מוזהרות האימהות מלנהוג ברכב. המכתב שדלף לתקשורת עורר תגובות נזעמות מצד ארגונים ומצד משרד החינוך הבריטי, שהחליט לפתוח בחקירה נגד שני בתי הספר.
בית יעקב גזענות צניעות התנצלות רשויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד