כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גזר דין המסתננים: 17-19 חודשי מאסר וקנס

לראשונה קיבל בית המשפט את עמדת המדינה והטיל על ארבעה מסתננים מרצועת עזה קנס כספי מלבד עונש המאסר

צילום ארכיון: פלאש90
צילום ארכיון: פלאש90


לראשונה, הוטל קנס כספי על מסתננים - בנוסף לעונש המאסר: בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (ב) קנס על ארבעה תושבי עזה, בהם קטין, שהסתננו לישראל משיקולים כלכליים, לצורך פרנסה, נוכח המצב הקשה בעזה.

בית המשפט, לראשונה, אימץ את עמדת המדינה והטיל על המסתננים קנס כספי, בנוסף לעונשי מאסר בפועל.

על פי עובדות כתב האישום, בי"ג שבט הגיעו ארבעת הנאשמים אל גדר הגבול שבין עזה לישראל, בסמוך ליער בארי, שם טיפסו על הגדר, ירדו בצד השני בשטח ישראל והחלו להתרחק מהגדר לתוך שטח ישראל. כוח צה"ל אשר הוזעק למקום איתר את הנאשמים ואלה נעצרו במקום.

הנאשמים הודו והורשעו בעבירה של הסתננות והמדינה ביקשה להטיל על הנאשמים מעבר לעונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, גם קנס כספי, לאור העובדה, כי מטרת הכניסה לישראל הייתה כאמור לצורך פרנסה בישראל, נוכח המצב הכלכלי הקשה בעזה.

בגזר הדין, הדגיש השופט דניאל בן טולילה את השיקול הכלכלי אשר מניע את הנאשמים לבצע את העבירה ולהסתנן לארץ. על שלושת הנאשמים הבגירים נגזרו עונשים בין 19-17 חודשי מאסר בפועל וכן, כאמור, בהמשך לעמדת המדינה, הוטלו קנסות עליהם קנסות של 2,000 ש"ח.

על הקטין בן ה-17.5 נגזרו שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, וכן התחייבות של 10,000 ש"ח שתחולט במידה ויסתנן שוב תוך שנתיים.
מאסר מסתננים קנס בית משפט כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד