ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

היועהמ"ש שומר לו"ז חסוי • ומה דין השרים?

התנועה למשילות ודמוקרטיה ניסתה להשיג את הלו"ז של היועץ המשפטי לממשלה • כיצד זה הסתיים ומה ההשלכות?

וינשטייו. צילום: פלאש 90
וינשטייו. צילום: פלאש 90


התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולששת המשנים שלו בבקשה לקבל את לוחות הזמנים שלהם. לתדהמת התנועה ולאחר עיכוב של כחצי שנה במתן תשובה הודיע היועץ כי הוא מסרב לבקשה בנימוק כי פרסום לוח הזמנים מצריך את מעורבותו האישית של היועץ והמשנים שלו והדבר כרוך במשאבים רבים ולכן הבקשה נדחית.

החלטתו של היועץ שלא למסור את לוחות הזמנים מהסיבה שפירט - מעוררת תמיהה גדולה, שכן שרי הממשלה נאלצו לפרסם בשנתיים האחרונות את לוחות הזמנים שלהם רק בגלל הנחיית היועץ המשפטי לממשלה שחייבה אותם למסור את המידע לכל דורש. גם ראש הממשלה נאלץ לפרסם חלק מהפגישות שערך וכך עשה מבקר המדינה לפני מספר שבועות. אפילו יומן רגיש כמו זה של שר הביטחון, משה יעלון, נמסר לציבור.

במשרד המשפטים הסכימו למסור מידע לגבי היומנים של היועץ והמשנים רק לתקופה של שלושה חודשים, אך בעבור אגרת טיפול יוצאת דופן ומופקעת ביותר בעבור עמותה - 2,010 שקל, בעוד שהשרים התבקשו לחשוף את יומניהם, רק במקרים נדירים נגבה סכום סמלי של כמה עשרות שקלים.

יהודה עמרני, מנהל התנועה למשילות ודמוקרטיה, אומר כי "וינשטיין נוהג בסטנדרט כפול כשראש הממשלה והשרים נאלצים לפרסם את לוחות הזמנים שלהם בשל הנחייתו, אך הוא עצמו מחליט שאותה הנחיה לא מחייבת אותו לפרסם את לוח הזמנים שלו. החלטת היועמ"ש תמוהה מאוד, ונראה כי במשרד המשפטים סבורים שזמנם יקר וחשוב יותר משל ראש הממשלה והשרים".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה פנו לשרי הממשלה והביאו בפניהם את תשובת משרד המשפטים ממנה עולה כי גם הם פטורים מעתה מחשיפת לוחות הזמנים שלהם.
יועץ משפטי שרים חשיפה לו''ז וינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד