כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דם אתיופי אינו הפקר • דרעי במכתב לליצמן

שר הכלכלה דורש מסגן שר הבריאות לשנות מיידית את ההנחיות שאינן מאפשרות קבלת דם מיהודים יוצאי אתיופיה

דרעי. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
דרעי. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90


שר הכלכלה אריה דרעי שלח הבוקר (ב) מכתב לסגן שר הבריאות ליצמן, ובו ציין כי "ההחלטה לא לקבל תרומת דם מיוצאי אתיופיה – מקוממת ביותר ויש לשנותה באופן מיידי".

בעקבות הפרסום אמש כי ישראלים ממוצא אתיופי עדין אינם מורשים לתרום דם, פנה שר הכלכלה אריה דרעי, אל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, וציין כי ידיעה זו מעוררת זעם רב.

"כיצד יתכן שאחרי קביעת הוועדה בראשות פרופ' גרין כי אין מניעה שישראלים ממוצא אתיופי שנולדו בארץ יתרמו דם, וכי כל ילידי אתיופיה הנמצאים בארץ למעלה מ-10 שנים, יוכלו אף הם לתרום – עדיין האפליה המקוממת הזו בין דם לדם, מתקיימת על ידי אנשי משרד הבריאות".

השר דרעי ציין בפנייתו כי "אחינו, עולי אתיופיה, הם אזרחים למופת, שתורמים למדינה בכל תחומי החיים. רבים מצעירי העדה האתיופית משרתים ביחידות הלוחמות בצה"ל ובשאר גופי הביטחון". השר דרעי ביקש כי "מדיניות זו, הפוגעת בבני העדה האתיופית ללא סיבה, גורמת להם עוול קשה ולא מוצדק - חשוב ביותר שתשונה מיידית".

מלשכתו של סגן השר יעקב ליצמן נמסר בתגובה: "אין החלטה לאפליית דם. המלצות ועדת תרומות הדם עדיין לא הוגשו לסגן שר הבריאות עקב חילוקי דעות בין חברי הוועדה. המנכ"ל החדש של המשרד יגבש את ההמלצות ויביא להחלטת ליצמן בקרוב".



דם אתיופי דרעי ליצמן מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד