י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חרדית מה בוחרת - לימודי אקדמיה או אומנות?

הכירי את "השלוחה החרדית" של 'מעלה' - מקום ליצירה, לתובנות, להסתכלות דרך עדשת המצלמה, להקשבה דרך הסאונד ולקרן אור דרך פנס תאורה

חרדית מה בוחרת - לימודי אקדמיה או אומנות?


לפני קצת פחות מעשר שנים בנות סמינרים לא העלו בדעתן לעזוב אחרי כיתה י"ב, או ד' סמינר את מבואות החממה בה גדלו לטובת האקדמיה, היום צעד זה כמעט טבעי ונחשב לחכם.

ההוראה, גננות, מדעי המחשב, תוכנה, חינוך מיוחד גרפו מלוא חופניים תלמידות. הן סיימו את הסמינר, נישאו ורק אז, עם החתימה על המשכנתא, דפי החשבון וגני הילדים, הבינו שבעצם בזבזו את הזמן בו יכלו ללמוד מקצוע לחיים. בשלב מאוחר הן פנו לרכוש תואר ראשון במכללות החרדיות שקמו בזו אחר זו.

עם הזמן החלו בנות הסמינרים והוריהם לבדוק אופציות נוספות, כולן בהנחיית גדולי ישראל, ובנות רבות קיבלו את ההחלטה האמיצה שאחיותיהן חששו לקבל כמה שנים קודם ונרשמו לאקדמיה טרם החופה.



ברם, לא תמו האופציות, השאיפות, הכישרונות והמוטיבציה. מה עושות בנות שלא מעוניינות במדעים, חשבונאות, מחשבים ושאר המקצועות הריאליים? מה יש לסמינרים ולמכללות להציע להן?
לאורך השנים הציעו הסמינרים התמחות ב"מולטימדיה" שמהווה פלטפורמה כלשהי לתחום האומנות ואכן בנות יוצאות ממנה עם ידע בצילום, בעריכה, הפקת קליפים וסרטים קצרים לטובת אירועים בית ספריים, מסיבות והעברת מסרים.



התמחות זו הינה משנית למקצוע ההוראה, אך אינה נלמדת כמקצוע שאישה יכולה לעסוק בו באופן עצמאי ואין זו מטרת הסמינרים. מי שמוצאת עצמה מעוניינת להתמקצע, לקבל השכלה פורמאלית ביצירת סרטים כמעט ולא מקבלת מענה רציני כדי להביע עצמה ע"י פס-קול ותמונה וזאת למרות שהביקוש לסרטים, לקליפים ולמדיה צובר תאוצה בציבור החרדי בשנים האחרונות ואין אירוע, דינר ושמחה משפחתית ללא דיסק די.וי.די מצולם, מתוסרט, מבוים, ערוך ומופק לטובת החגיגה.
בית הספר 'מעלה' לאומנויות בירושלים מזמין את אותן בנות שנפשן חשקה באומנות ולא במדעים ומחפשות להעשיר, ללמוד ולקבל את שאר הכלים המקצועיים החסרים להן. אותן נשים שרוצות לעשות משהו עם עצמן אך החיים דורשים את שלהם, הן מטופלות במשפחה וילדים, עובדות וחולמות על היום שבו תעשינה משהו משמעותי משלהן ותגענה רחוק.





"השלוחה החרדית" של 'מעלה' הינו מקום ליצירה, לתובנות, להסתכלות דרך עדשת המצלמה, להקשבה דרך הסאונד ולקרן אור דרך פנס תאורה. השלוחה מיועדת לנשים חרדיות המעוניינות להצטרף להצלחת המחזור היוצא, לעסוק וליצור במקצוע מאתגר ומבוקש באווירה חרדית, נשית ויהודית המתאימה לאורח חייהן ולספר את סיפורן מתוך עולמן הפנימי.
יום פתוח יתקיים אי"ה ביום רביעי ז' בתמוז תשע"ה, 24.6.15 בשעה 16:00. רחוב שבטי ישראל 20ירושלים.
לפרטים והרשמה: [email protected], 02-5476276

















חרדיות אקדמיה אומנות מקצוע לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד