י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גפני בכספים: "תנו משהו לאופוזיציה" • צפו

יו"ר הוועדה שכנע את האוצר להיעתר לאופוזיציה ולהעביר את העלאת מס השבח בלי דירת ירושה של שני אחים

גפני. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
גפני. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90





לאחר דיון סוער בועדת הכספים, אישרה הועדה הבוקר (ב) לקריאה שנייה ושלישית פה-אחד (ושני נמנעים), את הצעת החוק המעלה את שיעורי מס הרכישה על דירות להשקעה. מעתה יעמדו שיעורי המס לדירה נוספת על 8% לדירה בשווי של עד 4.64 מיליון ₪ ו-10% לדירה משווי מעל 4.64 מיליון ₪. השיעורים החדשים צפויים להיכנס לתוקף מחרתיים ב-24.6.15, לאחר שהחוק יאושר בקריאה שנייה ושלישית הערב במליאת הכנסת.

במהלך הדיון בועדה דרש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, להחריג מהצעת החוק מקרים של אחים יורשים ואמר: "סוג העבודה שלי בועדת הכספים הוא שהועדה הייתה דנו במכלול הדברים ומוסיפה בהסכמתכם דברים לתוך החוק, אתם אומרים שאי אפשר להביא את מכלול החוק בגלל מגבלת זמן וכן שצריך להביא את מס הרכישה בגלל שאין ברירה. האופוזיציה אמרה שאם מכניסים את זה (להחריג מהצעת החוק מקרים של אחים יורשים) אז הם מצביעים בעד החוק. אתם יכולים להחליט שלא מכניסים שום דבר גם את הנושא של שתי אחים שגרים בדירה שהם ודאי לא משקיעים, אני אצביע איתכם. בעבר לא הייתי נוהג כך. אתם לא צודקים כי זו לא דירה להשקעה. אם שני אחים קיבלו דירה בירושה ואחד גר שם והשני קונה דירה חדשה, זה נקרא דירה להשקעה?"



"אדוני המנכ"ל", המשיך גפני, "תצאו מתוך הקופסה. תנו משהו לועדה, היות שהבאתם את מס הרכישה שתראו שזה מתוך מכלול של דירות להשקעה, לא תיתנו שום דבר - נצביע בעד, אנחנו קואליציה, תאמינו לי שלבסוף תשלמו ריבית על זה".

לבסוף, לאחר התחייבות האוצר שהנושא ייפתר, האופוזיציה הסירה את התנגדותה והחוק אושר בועדה בתמיכת האופוזיציה ושני נמנעים.
גפני השקעה דירה אחים אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד