כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הדו"ח המקומם של האו"ם: מנהרות חמאס לגיטימיות

דו"ח האו"ם קובע שהן החמאס והן ישראל ביצעו פשעי מלחמה • "הירי על שדה התעופה לוד אינו פשע מלחמה כי ישראל הוזהרה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


דו"ח הוועדה הבינלאומית של האו"ם לחקר מבצע "צוק איתן", קובע שהן צה"ל והן החמאס ביצעו פשעי מלחמה. וכי לגבי ישראל, כאשר חיילי צה"ל היו בסכנה הכל היה לגיטימי".

בין הקביעות של הוועדה מספר טיעונים אבסורדיים. בין היתר קובעת הוועדה כי: "הוועדה לא יכולה לקבוע בוודאות מה הייתה מטרת הקבוצות החמושות הפלסטיניות בהקמת המנהרות הללו ובשימוש שנעשה בהן, וייתכן שנעשה בהם שימוש צבאי לגיטימי. וכוונו נגד עמדות צה"ל בתוך ישראל, צמוד לקו הירוק, המהוות מטרות צבאיות לגיטימיות".

עוד טוענת הוועדה כי האזהרות לתושבי תל אביב כי בכוונתו לשגר רקטות לעבר תל אביב בערב: "נתנה להם הזדמנות לתפוס מחסה". כך גם ירי הרקטות לעבר נמל התעופה בן-גוריון אינו פשע מלחמה כי חמאס הודיע על כך מראש.

מכון NGO MONITOR, העוקב אחר ארגונים לא-ממשלתיים, מסר כי "הדוח מצטט באופן נרחב ארגונים פוליטיים מוטים ולא אמינים. ארגון 'בצלם' צוטט ואוזכר ב-69 מקרים, ולאחר מכן אמנסטי אינטרנשיונל (53), המרכז הפלסטיני לזכויות אדם (50) ואל-מיזאן (29). גם אונר"א וארגון האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים מצוטטים בהרחבה וכך גם 'שוברים שתיקה'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדו"ח ואמר כי: "הדוח הזה הוא דוח מוטה. הוועדה שכתבה אותו מונתה על ידי מועצה שקוראת לעצמה 'מועצה לזכויות אדם' ובפועל עושה הכל חוץ מלדאוג לזכויות אדם. היא מגנה את ישראל יותר מאשר את איראן, סוריה וקוריאה הצפונית יחד. ישראל עושה הכל כדי לשמור על הדין הבינלאומי".

שר הבטחון בוגי יעלון אומר: "מדינת ישראל יצאה בקיץ שעבר למבצע צבאי צודק מאין כמותו. אזרחי ישראל, ותושבי הדרום בפרט, ספגו מטחי טילים ורקטות, אשר שוגרו מתוך ריכוזי אוכלוסייה אל עבר אזרחינו. לכן הדו"ח שיצא היום על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם - גוף מוטה וצבוע לכשעצמו - הוא מעוות ומטרתו אחת: להשחיר את פניה של מדינת ישראל ולהוסיף שמן למדורת הדה-לגיטימציה כלפיה.

"דו"ח הוועדה הוא גם פגיעה חמורה במדינות העולם המערבי - שישראל היא חלק מהן - אשר נאלצות להילחם מול ארגוני טרור חסרי מעצורים ומוצאות עצמן, לא אחת, במצבים בלתי אפשריים בהם מנצלים אותם טרוריסטים את רגישותנו לפגיעה בחיי אדם. חמאס וארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה הם אלו שביצעו פשעי מלחמה, הם אלו אשר אינם מקיימים את הדין הבינלאומי והם אלו שמאתגרים את הסדר העולמי.

"הניסיון להשוות בין ישראל לחמאס, או להציג את ישראל כמי שמבצעת פשעי מלחמה, הוא מתועב. לא נסבול את הניסיון להשחיר את חיילי ומפקדי צה"ל, אשר פועלים במציאות מורכבת אך מקפידים לשמור על ערכי מוסר. במקומות בהם סברנו שיש צורך בבדיקה פיקודית או חקירה פלילית עשינו זאת ללא היסוס, מיוזמתנו, ואף העמדנו לדין את מי שעבר על החוק.

"אני מבקש לגבות את מפקדי וחיילי צה"ל בפעולתם למען ביטחונם של אזרחי ישראל. גם בעתיד, אם נידרש לכך, נפעל כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל".

שר החינוך, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הגיב: "זה דוח עם דם על הידיים, כי הוא מתיר רצח יהודים. הוא מנסה להפוך דם יהודי למוצר הזול בעולם המערבי. הוא כובל את ידי החיילים שלנו מלהגן על תושבי הדרום.

"הדו"ח מדלג על רצח הנערים כאילו הוא לא התרחש ולא נועד לחקירה. בחקירת האו"ם התשובות לא חשובות, חשובות השאלות הטבולות בצביעות ומתעלמות מדם יהודי. מי שמחליט מה לחקור, מחליט מראש מהן תוצאות החקירה".

"חטיפה של שלושה נערים שהוצאו להורג בטווח אפס לא ראוייה לחקירה, תלמידים שנמצאים בהכנה לבגרות - לא ראויים לחקירה, צבא ששולח הודעות SMS לאזורים שהוא הולך לתקוף הוא ראוי לחקירה' חיילים שמכבדים הפסקת אש ובנתיים חוטפים את חברם - ראויים לחקירה"

"אנו אומרים בקול ברור העם היהודי ימשיך להגן על חייו אם תאהבו אותו או לא ולעולם אנו אומרים Shame on you".

ח"כ ציפי לבני אמרה: "הדוח נולד בחטא על ידי ועדה שתוקפת את ישראל באופן שיטתי ויזום. לא נקבל השוואה בין טרוריסטים לחיילי צה״ל, לא נסכים שידברו על חיילי צהל ועל טרוריסטים בנשימה וזו אבחנה חשובה לכל מדינה שנלחמת בטרור. חיילי צה״ל נלחמים בטרור גם אם לפעמים נפגעים אזרחים. ארגוני הטרור אינם מבחינים והורגים גם אזרחים וגם חיילים. וזה לא משנה אם זה דניאל טרגרמן בן ה-5 או דני גונן שנרצח בשישי בדולב. זו מטרת הטרור".

במהלך ביקורו המדיני בלונדון אמר יצחק הרצוג יו"ר האופזיציה כי: "אני לא צריך אף דוח בינלאומי ואף וועדה כדי לדעת שצה"ל הוא צבא מוסרי. בעוד שאצל החמאס הרג חפים מפשע הוא המטרה העיקרית אני יכול להגיד מניסיוני בישיבות קבינט רבות ששאלת הפגיעה בבלתי מעורבים וחפים מפשע עולה תמיד על השולחן והיא שיקול כבד משקל בהכרעות המבצעיות של ישראל".

הרצוג הוסיף כי "הדבר היחיד שחשוב בהקשר של עזה הוא לעשות הכל כדי למנוע את הסיבוב הבא ולשם כך לתמוך ביוזמה שתביא בהקדם לפירוזה ושיקומה של עזה".
אום עזה טרור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד