י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי ורצחו פצוע סורי

המון דרוזי תקף במג'דל שאמס, אמבולנס צבאי שהסיע פצועים מסוריה ורצחו אחד מהם • נתניהו: "להרגיע את הרוחות"

דרוזים תקפו אמבולנס צבאי ורצחו פצוע סורי


דרוזים תושבי מג'דל שמס, עצרו הלילה סמוך לשעה 22:30 רכב צבאי עם פצועים סורים ותקפו אותם.

2 חיילים בהם חייל ונגד נפצעו באורח קל, מספר דרוזים גם כן נפצעו קל. שני הפצועים שפונו באמבולנס הותקפו קשות, אחד מהם נהרג והשני פונה במצב קשה, במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוכנס לחדר ניתוח.

לטענת הדרוזים, ברכב הצבאי היו פצועים מארגון ג'בהת א-נוסרה, שעברו באזור מג'דל שמס, בדרך לטיפול רפואי בבית החולים זיו בישראל. לטענת צה"ל מדובר באזרחים פצועים ואין שום שיתוף פעולה בין צה"ל לג'בהת אל נוסרה.

"צה"ל אינו מסייע לארגון ג'בהת א-נוסרה בכל ארבע השנים האחרונות, מאז החלה הלחימה הפנימית בסוריה, אלא מסייע לפצועים סורים המגיעים לגבול ומעניק להם טיפול רפואי" אמר דובר צה"ל מוטי אלמוז. לדבריו, "העת עכשיו היא העת להרגיע. מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים". עוד הוסיף כי "האירועים בגבול הצפון חמורים מאוד".

ממשטרת מחוז צפון נמסר כי רכב צבאי שירד ממג'דל שמס לכיוון קרית שמונה, נעצר על ידי המוני אדם, תושבי כפרי הגולן באזור נווה אטיב. נוסעי הרכב הצבאי הותקפו ופצועים שהוסעו ברכב נפגעו. בעקבות מקרה התקיפה, במג'דל שאמס התפתחו הפרות סדר. במקום כוחות משטרה גדולים, מפקד המחוז הצפוני הנחה להקפיץ את כל כוחות היס"מ לזירה.


חגיגות השמחה של הדרוזים לאחר ביצוע הלינץ. צילום-חדשות 24-7!

הבוקר, ביציאה מכפר חורפיש לכיוון מערב, רכב צבאי נחסם על ידי מספר מתגודדים דרוזים, שביקשו לבדוק את יושביו. הרכב הצבאי נסע מהמקום כאשר רודפים אחריו 2 כלי רכב אזרחיים וחוסמים את דרכו תוך כדי השלכת אבנים לעבר הרכב.

הרכב הצבאי ניסה להימלט ותוך כך, נפגע אחד הרודפים בן 54 תושב חורפיש ופונה לבית החולים בנהריה.

הרכב הצבאי נסע לתחנת המשטרה במעלות הסמוכה ואיש לא נפגע. כח משטרה בפיקוד מפקד תחנת מעלות סנ״צ מני בינימין ליווה את הרכב ויושביו ליעדו בביטחה.

ממשטרת מחוז צפון נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה מעשה בריונות מסוג זה ונפעל למצות את הדין עם כלל המעורבים". תחנת מעלות פתחה בחקירה פלילית בשיתוף עם המשטרה הצבאית החוקרת.

אתמול, התקבצו כ-30 מפגינים בשטח המרכז הרפואי זיו ומחו על הטיפול הרפואי הניתן לאזרחים שנפצעו במלחמה בסוריה. כוח משטרה שנכח במקום פיזר את ההפגנה ללא אירועים חריגים.

הרמטכ"ל: "לא ייתכן שאזרחי ישראל תוקפים את חיילי צה"ל"
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב כי: "מדובר באירוע חמור ביותר. לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם. נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב בהשתתפות אלוף פיקוד הצפון, האלוף אביב כוכבי, שבמהלכה קיבל פרטים ראשונים על האירוע החמור ברמת הגולן והנחה על הערכות להמשך. הרמטכ"ל גינה את תקיפת חיילי צה"ל והפצועים הסורים: "לא ייתכן כי חיילי צה"ל ופצועים יותקפו ע״י אזרחי ישראל".

ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) הגיב: "צה"ל עושה מאמצים אדירים לשמור על הדרוזים בסוריה, מתוך הבנה של מחויבות ואחווה. מעשים כאלו פוגעים במאמץ זה ואין להם כל הצדקה. אני קורא לדרוזים בישראל, בגליל ובגולן, לחדול מיידית ממעשים אלו ולגנות כל התלהמות ואת קומץ הפורעים הפוגעים במטרה - שמירת שלומם של הדרוזים בסוריה".

סגן השר לשיתוף פעולה איזורי ח"כ איוב קרא אמר כי "אין אזרח בישראל שאינו מזדהה עם המצוקה של הדרוזים בארץ אל מול סכנת החיים המאיימת על אחיהם בסוריה, אולם בשום מקרה לא ניתן לקבל תקיפה של אמבולנס. אני מגנה את התקיפה, אין זה מוסרי ובוודאי שאסור לסכן את חייהם של חיילים ואזרחים ישראלים".

סגן השר הוסיף "לצערי הפסדנו כדרוזים היום את הסימפטיה של עם ישראל, בשל תקרית חמורה ומיותרת זו שאין לה מקום במדינת חוק וסדר. כמו כן, יש לי חשש כבד כי כתוצאה מהתקרית סיכנו את אחינו בצד השני".

דרוזים חוגגים במג'דל שאמס. צילום: שלמה מור







ג'בהת א-נוסרה דרוזים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד