י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נתניהו: "רואה את הדברים בחומרה יתרה"; שר הביטחון יעלון: "אירוע קשה. לא נעבור עליו לסדר היום"

חייל אחד עדיין מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קל; פצוע סורי מאושפז במצב קשה • שר הביטחון יעלון מתייחס הבוקר לתקיפת האמבולנס הצבאי מסוריה והריגת הפצוע הסורי - "לא ניתן לקומץ להרוס את הברית עם הדרוזים"

דרוזים מפגינים בגולן, צילום: שלמה מור
דרוזים מפגינים בגולן, צילום: שלמה מור


בהמשך לתקיפת האמבולנס הצבאי מסוריה, ורציחת הפצוע הסורי: חייל שפונה לביה"ח זיו בצפת טופל הלילה (ג') כשמצבו מוגדר קל ושוחרר. חייל נוסף שפונה לביה"ח רמב"ם מאושפז במצב קל מאוד, במהלך הלילה הוא היה בהשגחה וייתכן שישוחרר כבר היום.

כמו"כ, הפצוע הסורי שפונה לרמב"ם הגיע לגבול עם פציעת ירי בפלג גוף תחתון שבעטיה איבד דם רב, בתקרית האמבולנס הוא הוכה בפלג גוף עליון ובראשו. למזלו הפציעות לא היו קשות. הוא מוגדר קשה אך יציב, מורדם ומונשם אחרי ניתוח שעבר בלילה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הבוקר בכנס הסייבר הבינלאומי בעקבות האירועים אמש : "אני רואה זאת בחומרה יתרה. לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים. לא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל במשימתם. אנחנו נאתר את מבצעי הלינץ' ואנחנו נמצה איתם את הדין.

"אנחנו מדינת חוק, אנחנו לא חלק מהאנרכיה שמתפשטת סביבנו. אני קורא לראשי העדה הדרוזית , שהיא עדה מפוארת, שיש לנו ברית אחים איתם, אזרחי מדינת ישראל, אני קורא להם להרגיע את הרוחות ולומר לכל אזרח דרוזי במדינת ישראל – מכבדים את החוק, מכבדים את חיילי צה"ל, לא לוקחים את החוק לידיים – זה מה שאני מבקש מאחינו הדרוזים, זה מה שאני מבקש מכל אזרח במדינת ישראל".



שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר בעקבות האירועים אמש ברמת הגולן: "הלינץ' שבוצע אמש ברמת הגולן, אשר כלל תקיפת אמבולנס, גרם לרציחתו של אדם ולפציעתם של שלושה, בהם קצין וחייל בצה"ל, הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק. ישראל היא מדינת חוק, ואנו לא נאפשר בה הפקרות, התנהגות אלימה ונטילת החוק לידיים מצד מיעוט מקרב תושביה.

"המקרה הזה מנוגד לערכי המדינה ולמוסר שלה, שבאים לידי ביטוי גם בטיפול רפואי מטעמים הומניטריים לפצועים סוריים ולכל אדם הזקוק לכך. קומץ קטן ואלים לא יפגע בברית המיוחדת של מדינת ישראל עם אזרחיה הדרוזים, ולא יצליח להשחיר את פניה של העדה.

"אני קורא לאישי ציבור המתבטאים בנושא לשמור על איפוק ולהימנע מהתלהמות. המציאות בסוריה מורכבת, ואנו מתמודדים עם המצב באחריות ובשיקול דעת, תוך שיתוף ועדכון הנהגת העדה הדרוזית בהתפתחויות".

חגיגות השמחה של הדרוזים לאחר ביצוע הלינץ. צילום-חדשות 24-7
דרוזים תקיפה סורי אמבולנס רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד