י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מעצרו של המחבל ג'ון קאקיש הוארך עד תום ההליכים

השופטת: "מדובר באדם מסוכן, אדם שמעצר בית אינו יכול למנוע ממנו לשוב ולבצע עבירות דומות על רקע גזעני"

מעצרו של המחבל ג'ון קאקיש הוארך עד תום ההליכים
עבד ראחם חטיב


מעצרו של המחבל ג'ון קאקיש (20) הוארך עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו.

פרקליטו של המחבל, עו"ד מופיד חאג', התנגד לבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים וטען "המשיב הוא חף מפשע, כל עוד לא הורשע בעבירות ויש לתת לו לנהל את התיק מחוץ לכתלי הכלא". אולם השופטת סירבה לשלוח את המחבל לשירות המבחן לקבלת תסקיר מעצר.

"מעשיו של המשיב מעידים על מסוכנות גבוהה ביותר", אמרה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן בדיון שנערך היום (ג') בבית משפט המחוזי בירושלים. "מדובר בבחור שגילו כבן 20 שנה, אשר תכנן אירוע במהלכו יפצע יהודים. למעשיו, קדמו מעשי הכנה של קניית סכין והטמנתו בחדרו של המשיב בביתו, נטילת הסכין והטמנתה במעיל והתמקמות במקום בו יעברו יהודים כדי לפגוע בהם. מדובר באירוע ממניע גזעני, בפגיעה ביהודים באשר הם יהודים".

מעיון בתרגום עמוד הפייסבוק של המחבל, עולים רישומים לאומניים וגזעניים. מדובר ברישומים מהימים שקדמו לפיגוע שביצע, הרישומים מדברים על שחרור ירושלים, על החזרת ימי 'ההתנגדות הפלסטינאית' וזמני האינתיפאדות ונקמה, על כך "שאלוקים ישבור להם את הידיים אצבע אצבע מפרק מפרק", על פיגוע דקירה, וכן דברי תהילה לשאהידים.

"הדברים מעידים על הלך הרוח של המשיב בשבועות שקדמו לאירוע ועל כך שלא מדובר בהחלטה רגעית ופתאומית, אלא בפעולה שנעשתה בהמשך לדברים שפרסם המשיב קודם לכן" אמרה השופטת.

בסיום הדיון השופטת החליטה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים "מדובר באדם מסוכן, אדם שמעצר בית אינו יכול למנוע ממנו לשוב ולבצע עבירות דומות על רקע גזעני".

"פגיעה חמורה שלא כדין"
לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד המחבל, בגין שתי עבירות של חבלה חמורה בכוונה מחמירה ממניע גזעני, עבירת שיבוש מהלכי משפט ועבירת החזקת סכין. אולם, הוא לא יואשם בניסיון לרצח - מה שאומר שהמחבל צפוי לקבל עונש קל יחסית.

על פי כתב האישום, בערב חג השבועות גמלה בליבו של קאקיש ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. ג'ון קאקיש הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, וקנה סכין בעלת להב באורך של כ-30 סנטימטרים. בסמוך לחצות נטל את הסכין, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי, שם המתין ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.

בשעה 02:30 לפנות בוקר פסעו שני חסידי ברסלב, יחד עם חבורת נערים, כשהם לבושים בלבוש חסידי, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם. קאקיש חיכה במקומו עד שהחבורה תחלוף, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה.

על פי כתב האישום הוא דקר את מאיר דוד זוסמן (18) ושמואל רביבו (16) בשל היותם יהודים וכן בעט בבחור נוסף, ולאחר מכן נמלט מהמקום. שני בחורי הישיבה נפצעו באורח בינוני וקל ושוחררו מבית החולים כעבור מספר ימים.

לפי כתב האישום "במעשיו פצע הנאשם וגרם חבלה חמורה שלא כדין לשני קטינים בסכין, בכוונה להטיל בהם נכות או מום או לגרום להם לחבלה חמורה, וזאת ממניע של גזענות ושל עוינות לציבור מחמת השתייכות דתית".
ג'ון קאקיש מחבל שיא איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד