כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האולם ביבנה פעל ללא רישיון; העירייה: "היה אישור משטרה וכיבוי אש"

לפי עיריית יבנה, אולם האירועים ביבנה פעל אמנם ללא רישיון עסק, אך זאת רק משום עיכוב האישור ממשרד הבריאות - העירייה, המשטרה וכיבוי אש כבר אישרו את המקום • "עיצוב פנים והתקנת אביזרים - לא דורשים היתר בניה"

האולםבעת האסון ביבנה, צילום: יבנה נט
האולםבעת האסון ביבנה, צילום: יבנה נט


בעקבות הפרסומים על כך שלאולם האירועים ביבנה לא היה רישיון, מוסר הבוקר (ג') דובר עייריית יבנה כי למבנה היה רישיון מהעירייה מכיבוי אש ומהמשטרה, ורק בגלל אישור חסר ממשרד הבריאות התעכב רישיון העסק.

דובר העירייה אריאל הלר אומר הבוקר: "למבנה קיים היתר בנייה וטופס 4. מנהלי האולם הגישו בקשה לקבלת רישוי עסק וקיבלו את אישורי נציבות כיבוי אש ומשטרת ישראל, אך עד כה טרם מילאו את כל התנאים לרישיון ובכלל זה אישור משרד הבריאות, על כן, טרם ניתן רישוי עסק.

"העירייה מנהלת מזה מספר חודשים הליך משפטי של כתב אישום לרבות נושא הפעלת העסק ללא רישיון. בית המשפט השלום ברחובות דן בנושא וטרם פסק בסוגיה. יובהר כי, על פי הוראות הדין, עיצוב פנים והתקנת אביזרים למיניהם אינה נדרשת לצורך היתר בנייה והינה באחריות בעלי האולם ומפעיליו.

"העירייה עומדת בקשר עם בני המשפחות הזקוקות לסיוע, משתתפת בצער המשפחה האבלה ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

כזכורר, נברשת זכוכית מרכזית קרסה אמש (ג'), על חוגגים באולמי 'עדיה' ביבנה, בעת שנערכה במקום שמחת 'חינה' - אישה נהרגה ועשרות נפצעו. שניים מבעלי המקום ומנהל האירוע, עוכבו לחקירה והוצא לו צו סגירה.

אשה כבת חמישים שנפגעה בראשה נהרגה, גבר כבן 30 נפצע נחבל בראשו ונפצע באורח בינוני, 22 נוספים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים, פונו לבתי החולים קפלן, אסף הרופא ותל השומר.

תת ניצב מפקד מרחב שרון יהודה בן עטר, אמר: "מדובר אירוע קשה טרגי. הלילה בחצות התקבל אירוע של קריסת גשר תאורה שבעקבותיו נפצעו 21 אנשים, ויש גם הרוגה. מדובר בגשר תאורה שהוצב על התקרה מעל החוגגים. עוכבו שלושה אנשים לחקירה שקשורים לאולם האירועים".

צילום: יוסי צמח










יבנה אירועיפם אסון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד