כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנהל במד"א הושעה; המשפחה לבחדרי: תומכים בו

מנהל תחנת מד"א צולם כשהוא משדל נער הלוקה בתסמונת לרקוד - והושעה מתפקידו לאלתר • ואיך מגיבה משפחת הנער?

מנהל במד"א הושעה; המשפחה לבחדרי: תומכים בו
0


מנהל תחנת מד"א הושעה מתפקידו, לאחר שהופץ סרטון בו הוא תועד משדל נער חרדי מבית שמש עם תסמונת דאון לרקוד לצלילי מוזיקה כביכול בתמורה לכסף.

הסרטון צולם ע"י מתנדב נוער שישב לצד מנהל החתנה, והופץ בקבוצות הווצאפ של התחנה. "כמה אני יתן לו? מאה דולר?" נשמע מנהל התחנה אומר לנער, בשביל שירקוד בשבילו.

אותו נער, כבן 19, החל לרקוד לקול צלילי השיר 'שישי בצהרים' של אייל גולן, תוך שיושבי באמבולנס מוחאים כפיים ומדרבנים אותו. הנער עצמו, נראה מאושר מהסיטואציה ומפזר חיוכים רבים.



לאחר שהדבר הגיע לידי בכירי הארגון, הוחלט להענישו על כך שלכאורה התבדח על חשבון הילד. המנהל הושעה מתפקידו וזומן לשימוע לפני פיטורין.

אולם בצעד מפתיע אולי, בני משפחתו של הנער תומכים במנהל התחנה. "שמענו שהוא זומן לוועדת משמעת, והגענו לתחנת מד"א כדי להיות לצידו ולבקש שיבוא שוב לשמח את הילד" אומר בן המשפחה ל'בחדרי חרדים'. "באנו לומר לנהג תודה רבה על ששימח את הנער, ואנו רוצים שיבוא כל יום".

לדבריו, "אני מכיר מנהל התחנה מכמה מקרים בהם נזקקתי לשירותי מד"א. מדובר באדם מיוחד, איש נפלא ולב רחב מאוד. בן משפחתי רדף אחרי האמבולס, וביקש את תשומת ליבם, רצה לרקוד בפניהם".

הוא אף מתייחס לתגובות בגנות הנהג ואמר "הכוונה שלו הייתה רק לשמח אותו, מגיע לו צלש על זה. כשראיתי את הסרטון, לא הבנתי איך לוקחים דבר טוב והופכים אותו לרע".

ממד"א נמסר בתגובה כי "במד"א מכירים את המקרה המוצג בסרטון והוא מטופל בחומרה רבה. העובד הושעה מתפקידו ומתנדבי הנוער הושעו מכל פעילות במד"א באופן מיידי והמקרה יתברר עד תומו. במד"א מתנדבים אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתחנות ברחבי הארץ ובתפקידים שונים בארגון ואנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות מתוך הכרה בחשיבות הרבה של שילובם בחברה ובקהילה. מד"א מגנה בחריפות את ההתנהגות המוצגת בסרטון וכל התנהגות המבזה בני אדם באשר הם".

המכתב ששלחו בני משפחתו להנהלת מד"א


132 מדא ילד חרדי מוגבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד