י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"קיום תחרויות ספורט בשבת - פגיעה בחופש הדת"

ח"כ דני עטר שיגר פניה לשרת התרבות מירי רגב - תפעילי את סמכותך למניעת חילולי שבת בתחרויות ספורט

דני עטר, פלאש90
דני עטר, פלאש90


לאחר שפורסם הבוקר (ג') כי אבישי ברט, שהעפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה, הגיש עתירה לבית הדין לספורט נגד קיום אליפות ישראל ביום שבת, ח"כ דניאל עטר שיגר פנייה דחופה לשרת התרבות והספורט בדרישה להפעיל סמכותה ולתת פתרון מהיר לבעיה.

"לצערי, אין זו פעם ראשונה בה מתקיימת תחרות ספורט ביום שבת, למרות בקשת שומרי מסורת לקיימה במועד אחר שיאפשר השתתפותם." כתב ח"כ עטר, "קיום התחרות ביום שבת מונעת מספורטאים וספורטאיות שומרי מסורת מלהשתתף בתחרויות הספורט ויש בכך משום פגיעה בשוויון ההזדמנויות וכן בחופש הדת."

עוד כתב ח"כ עטר כי: "לא ייתכן כי אנו עומדים על כך שמדינת ישראל תישמר מדינה יהודית ודמוקרטית, אך מונעים זכויות דמוקרטיות בסיסיות מיהודים שומרי מסורת."

לבסוף, קורא ח"כ עטר לשרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, לממש את סמכויותיה כשרה, "ולמצוא פתרון שיאפשר לשחקנים והשחקניות שומרי המסורת להשתתף במשחקי הספורט וככל שמתקיימת מניעה מהם להשתתף במשחקים בשל שמירת מצוות השבת, לשנות את מועד המשחק."[

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב 'יש עתיד' הגיש בקשה לדיון מהיר בוועדת החינוך התקרבות והספורט, בנושא תחרויות הספורט המתקיימות בשבת.

"למרות שרוב בני הנוער והילדים העוסקים בספורט מתחרים, נכון להיום, בשבתות, עלינו כנבחרי ציבור לתת הזדמנות שווה לכל הספורטאים ללא כל קשר לדתם ומידת האדיקות אשר הם מבקשים לקיים... מקרה שכזה מעיד על פגיעה ממשית בחופש הדת, בספורט בישראל – דבר שבמדינה יהודית ודמוקרטית לא יכול לעלות על הדעת", לשון הבקשה.

עוד הוסיף ואמר ח"כ רזבוזוב: "כיו"ר שדולת הספורט וכספורטאי אולימפי לשעבר מפריע לי שספורטאי לא יכול לממש את הפוטנציאל הספורטיבי שלו, רק בגלל שהוא שומר מצוות.
חשוב שהספורטאים יבינו שבזירה הבינ"ל לא יתחשבו בכך, אבל כל עוד זה תלוי בספורט הישראלי, אני סבור שיש למצוא את הפתרון המתאים.

"גם כאדם חילוני, אני לא מוכן לקבל את הפגיעה בחופש הדת ואת חוסר שוויון ההזדמנויות שעולה מהמקרה של הקלע, אבישי ברט. אנחנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית ולכן על איגודי הספורט להתייחס לכך".
עטר פלא ישראל רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד