כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הוארך מעצרו של המציל; המדריך שוחרר

גורמי מקצוע נמצאים בשעה כזו עם חבריו של נתנאל, שהיו עדים לטביעתו אמש בבריכה בחצור • מעצרו של המציל הוארך, המדריך מטעם ת"ת החינוך העצמאי שוחרר בתנאים מגבילים • "אי אפשר לעכל את הטרגדיה המרה"

נתנאל יהודה ואנונו ז"ל
נתנאל יהודה ואנונו ז"ל


הלווית הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל בן 12 שטבע למוות אתמול בבריכה בחצור, היתה צפויה להתקיים בשעה 17:00 מביתו ברחוב הסיגליות 2 בית שמש לבית העלמין העירוני. נכון לעכשיו הגופה עדיין לא שוחררה מבית החולים, וההלוויה תידחה.

גורמי המקצוע בעיריית בית שמש מתחומי החינוך, הרווחה והשירות הפסכולוגי מלווים את התלמידים והמשפחה ותומכים בהם בשעתם הקשה.

נתנאל ז"ל נולד להוריו ר' עדי חיים ואנונו ונוות ביתו, שעברו להתגורר בחצי שנה האחרונה בבית שמש. שכנים סיפרו ל'בחדרי חרדים' על משפחה מיוחדת: "כל כולה רק חסד. קשה, קשה מאוד לעכל את הטרגדיה. הוא היה עלם חמודות ממש".

הילד למד בתלמוד תורה נווה צבי של החינוך העצמאי בבית שמש בכתה ז', ולדברי מכריו "היה דוגמא למופת של מידות טובות".

מחקירת המקרה עולה כי כ-20 הילדים היו מלווים בארבעה מלמדים. המדריך, שהיה אחראי על הקבוצה, נחקר באזהרה על גרימת מוות ושחרר בתנאים מגבילים. כמו כן, נגבו מספר עדויות של הנוכחים והילדים במקום.

דוד גואטה (55) מנהל הבריכה, המשמש כמציל מזה 30 שנה, מסר למשטרה תעודות והסמכות שלו הכוללים תיק רישוי עסק זמני.

לטענת המשטרה, אם הוא היה עומד בתנאים של רישוי עסקים שהגדירו לו, אף אחד לא היה טובע. "לינה במקום הבריכה בשעות הלילה אסורה. החשוד אחראי על המקום, היה במקום האירוע, לא ביצע את העבודה שלו כמציל וטבע שם ילד", אמר רודין שאגום, נציג המשטרה בדיון.

לדבריו, בידי המשטרה סרטונים שמאשרים כי הקימו במקום אוהלים והתכוונו לישון שם, אולם בשעת הטביעה עדיין לא ישנו.

הטביעה עצמה, התרחשה לאחר שהמציל הכניס את הרובוט המנקה למים, לאחר שווידא שכל הילדים והמתרחצים יצאו מהמים.

"כשכל המתרחצים מחוץ למים, כשכל המתרחצים ומכונסים בשטח שעושים על האש, כשיש במתחם ארבעה רבנים ומדריך, גם אז החשוד אחראי על מה שקורה בבריכה?" שאל פרקליטו. אך למשטרה לא הייתה תשובה ברורה "יש תנאים, כל אחד והתפקיד שלו".

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-6 ימים נוספים מחשש לשיבוש הליכי חקירה וכן מחשש שיסכן את בטחונו של אדם או את בטחון הציבור.

השופטת התייחסה לבקשה לשחררו בתנאים מגבילים, כפי ששוחרר המדריך - "מדובר בחשוד נעדר הרשעות קודמות, אשר לגביו כאמור לא קיימת עילת מסוכנות ומאידך, מדובר באירוע קשה וטרגי אשר לא היה אמור להתרחש ובסופו מצא את מותו קטין תלמיד בית ספר כבן 12 אשר כל חטאו היה שיצא לטיול שנתי יחד עם כיתתו". יחד עם זאת ציינה כי יש לאפשר למשטרה למצות את החקירה, אך גם לקצוב את הימים המבוקשים בבקשה.

בסיום הדיון החליטה השופטת מורן מרגלית, להאריך את מעצרו של ביממה, "מתוך מטרה שעד למועד זה יסתיימו פעולות החקירה המהותיות עליהן הצבעתי".

הטיול הקיצי נגמר באסון צורב
כזכור, נתנאל בן ה-12 הגיע אתמול במסגרת טיול של תלמוד התורה שלו, לרחצה בבריכה ציבורית בחצור. בסיום הפעילות יצאו תלמידי התלמוד תורה מהבריכה והחלו להתארגן למנגל, אז התברר כי הילד חסר. הוא אותר בקרקעית הבריכה.

צוותי ההצלה העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים זיו בנהריה כשהוא מורדם ומונשם. לאחר שעה קלה נקבע מותו.

הוריו הוזעקו מבית שמש לבית החולים. אברהם קאפ יו"ר ארגון 'עזרת אחים' מבית שמש הסיעם לבית החולים באמבולנס של זק"א, שם התבשרו על הבשורה הקשה.





123 טרגדיה טביעה ילד בריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד