י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

התעללות במשפחה השכולה: שקר בבית המשפט ודחיית ההלוויה

הלוויית הילד נתנאל ואנונו ז"ל נדחתה למחר • הבוקר התקיים דיון בנוגע לנתיחת הגופה, ללא נוכחות המשפחה • נציג המשטרה בבית המשפט: "המשפחה סירבה להגיע"; האב: "המשטרה לא יצרה איתי קשר" • מחר: דיון בעתירה שהוגשה לבג"ץ

המנוח נתנאל יהודה ואנונו ז"ל
המנוח נתנאל יהודה ואנונו ז"ל


הלוויית הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל בן ה-12 שטבע אמש בבריכה בחצור, נדחתה למחר, בעקבות החלטת המשטרה להגיש בקשה לעיון חוזר בתיק וביטול ההחלטה לנתיחה, החלטה ממנה חזרה בה בהמשך היום בהוראת פרקליטות המדינה. עו"ד דרור שוסהיים מתכוון להגיש עתירה לבג"ץ.

הדיון בבג"צ ייערך מחר בשעות הבוקר או הצהרים, כך שעד להחלטה, המנוח יישאר במכון לרפואה משפטית באבו כביר - ולא יקבר.

"למרות שבדוברות המשטרה הצהירו כי הגישו בקשה לעיון חוזר של הדרישה לנתיחה, זה לא הוגש לבית המשפט", אומר עו"ד דרור שוסהיים, מהמחלקה המשפטית של זק"א ל'בחדרי חרדים'. "הבקשה לעיון חוזר לא הוגשה בעקבות התנגדות הפרקליטות". להערכתו, "בעקבות טענות שהעלה המציל/מפעיל של הבריכה (דברים חסויים א.ש.), בפרקליטות לא רצו לקחת סיכון ודורשים את נתיחת המנוח על מנת שיוכלו להאשים".

אב המנוח, עדי חיים וענונו, שעודכן על מצב ההליכים המשפטיים ע"י כתב 'בחדרי חרדים', הגיב בכאב "לא מספיק הכאב שלנו בגלל מותו ברשלנות של נתנאל ז"ל האהוב, באה המערכת המשפטית ומתעללת בנו ומונעת את הליך הקבורה לבני".

השתלשלות הפרשה החלה הבוקר (ד') כאשר נערך דיון בבית המשפט השלום בקריית שמונה ללא נוכחות המשפחה, בה אישר בית המשפט את נתיחת הגופה. לדברי האב - הדיון נערך מבלי שפנו אליהם כלל.

גופת המנוח נלקחה הלילה באמבולנס זק"א מבית החולים זיו בצפת, למכון לרפואה משפטית באבו כביר. במשטרה אמרו להורים כי במכון תבוצע בדיקה חיצונית וצילום חיצוני בלבד.

הבוקר, הודיעו במשטרה להורים כי הגופה תשוחרר לאחר בדיקה חיצונית ופיענוח של ה-CT. בעקבות כך, המשפחה קבעה את הלויה לשעה 17:00. כשעה וחצי טרם מועד ההלוויה, בני המשפחה פנו למחלקה המשפטית של זק"א לבקשת עזרה, היות ולדבריהם במשטרה עדיין לא שיחררו את הגופה.

בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בקריית שמונה, אמר נציג המשטרה רפ"ק אופיר בוזגלו: "יצרנו קשר עם המשפחה וביקשנו שיגיעו או שישלחו נציג מטעמם, הם מסרו שהם לא מתכוונים להגיע ולא לשלוח נציג, והם מתנגדים לנתיחת הגופה כפי שעולה בעדותו של האב". השופטת מורן מרגלית הורתה על נתיחת המנוח.

"בשעה 3 לפנות בוקר שוחחתי עם השוטרת בבית החולים זיו, שם אמרתי לה שאני מתנגד נחרצות לנתיחה", סיפר האב עדי חיים ואנונו בשיחה ל'בחדרי חרדים' בצהרים. "מאז, אף אחד מהמשטרה לא יצר איתי קשר ולא דיברו איתי על שום דיון בבית המשפט".

גורם במשטרה ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "בשעתיים האחרונות המשטרה הגישה לבית המשפט בקשה לבטל את צו ניתוח גופת הילד שטבע אמש, כעת אנו ממתינים להחלטת השופט, שכנראה יעתר לבקשה ולא יתעקש על נתיחה".

בעקבות ההתרחשות, עו"ד דרור שוסהיים הכין עתירה לבג"ץ לבטל את ההחלטה של בית המשפט השלום בקריית שמונה, מעבר לדיון המשפטי, גם בגלל שהתקיים מחטף, דיון במעמד צד אחד ללא נציג המשפחה. אך בעקבות החלטת המשטרה להגיש בקשה לביטול הצו, הודיע עו"ד שוסהיים ב-17:45 לבחדרי חרדים כי ממילא אין צורך בעתירה, אך עדיין לא החל הדיון בבית המשפט, דבר שנשתנה בהמשך.

"המשטרה עלתה על עץ כאשר ביקשה נתיחה מיותרת, וכעת הם מנסים לזרוק את הוויתור לנתיחה על הפרקליטות, העיקר שלא יאמרו שהם חזרו בהם מהבקשה", אומר מיכאל גוטווין רכז המחלקה משפטית בזק"א.

במשטרת מחוז הצפון בחרו שלא להשיב על הטענות לשקר לכאורה ועל כך שלא נוצר קשר עם המשפחה.
חצור הגלילית בריכה טביעה נתנאל ואנונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד