ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

רבי דוד מנהריה על ביג: "צריך לזעוק מי לה' אלי'"

הגר"ד קרא להצטרף למאבק, ואמר: "חייבים לחזק את הרבנים הפועלים למען שמירת השבת בעיר, שהם שלוחים של עם ישראל"

רבי דוד עם הרב גרוס מבד"ץ רבני הקריות השבוע
רבי דוד עם הרב גרוס מבד"ץ רבני הקריות השבוע


קריאת 'מי לה' אלי' על רקע המאבק ב'ביג': רבני העיר אשדוד קיבלו ברכה מיוחדת וחיזוק במאבק המתנהל נגד קבוצת 'ביג', מהאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה שביקר השבוע בעיר.

בדברים שאמר לגרש"ד גרוס, עמד האדמו"ר רבי דוד כי חובה להתייצב שכם אחד למערכה, והדגיש כי "רבני העיר הם שלוחים של עם ישראל. לעת הזו יש לקרוא 'מי לה' אלי' ולהצטרף למאבק".

הדברים נאמרו עת התקבלו חברי בד"ץ 'רבני הקריות' בידי האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא ואחיו האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא כשהגיעו להשתתף לחתונת בתו של האדמו"ר רבי ישועה ורחמים אבוחצירא, בן זקוניו של הצדיק פועל הישועות האדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זי"ע, שהתקיימה השבוע בעיר אשדוד.

רבי דוד התייחס למאבק המתנהל באשדוד והרעיף ברכות על רבני העיר העומדים בפרץ. בין היתר הזכיר את ההערכה הרבה שרחש אביו, האדמו"ר רבי מאיר זי"ע, לחבר הבד"ץ הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, שקבע את מושבו בעיר בחיי חיותו של אביו זי"ע.

בדבריו אמר כי "היום הוא יום גדול. עתה, לפני החופה, נשמתו של מור אבי רבי מאיר אבוחצירא זי"ע מגיעה לשמחת נישואי צאצאיו כידוע בספה"ק. אין ספק כי זכותו של מו"ר אבי זצ"ל תגן על העיר שבה התגורר וחי אבי זיע"א, כאשר זכותו תביא לכך שלא תיפרץ דווקא בתחומיה קדושת השבת".

בהמשך אמר כי "הרב גרוס הוא שליח שלי ושליח של עם ישראל. ידועה חביבותו של הרב בעיני אבי זי"ע, כמה כיבדו והעריכו. כולנו חייבים לחזק את הרב ואת הרבנים הפועלים עמו למען שמירת השבת בעיר, כאשר הם שלוחים של עם ישראל. לעת הזו יש לומר 'מי לה' אלי' ולהצטרף למאבק".

האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא הצטרף אף הוא לדברים והוסיף כי "בודאי שמחללי השבת לא יראו ברכה במעשי ידיהם. הם מפרסמים על מבצעים ומנסים למשוך יהודים שיבואו לקנות בשבת, כאשר הם מעסיקים יהודים קשי יום וכך בעוד שהבעלים עצמם נחים בשבת, דווקא הפועלים קשי היום עובדים בשבתות. כמה כואב הדבר שאותם יהודים מוצאים עצמם עובדים בשבת וכן מבצעים רכישות בעצם יום השבת, בעוד שהם חונכו בבית הוריהם לכבד את השבת".
רבי דוד ביג מחאה אבוחצירא נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד