י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפתרון למשבר הדיור? אייכלר בעד פיצול דירות

אייכלר בהגשת החוק לפיצול דירות להשכרה: "שוכרי הדירות יתקוממו נגד ראשי ערים שמונעים הוזלת מחירי השכירות"

אייכלר. צילום: פלאש90
אייכלר. צילום: פלאש90





ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום (ד) בפעם השלישית, את הצעת החוק לפיצול דירות, שזכתה לתמיכת הממשלה ולברכת רבים מראשי הערים. לפי הצעת החוק "חלוקתה של דירה קיימת למספר יחידות דיור, לא יחייב היתר, אם גודל הדירה המקורית עולה על 100 מטר רבוע, גודל כל דירה לאחר החלוקה לא יפחת מ-35 מטר רבוע והיא כוללת מטבח, שירותים וכניסה נפרדים". החלוקה אף תהיה פטורה מהיטל השבחה, אם וכאשר תושכר לזוגות צעירים, לבודדים, לתלמידים וסטודנטים. החוק מיועד לחמש שנים, בתקוה שעד אז יבוא פתרון כולל למצוקת הדיור.

בהגשת הצעת החוק אמר ח"כ אייכלר: "פיצול דירות גדולות, תואיל לכל אזרחי הארץ החיים בשכירות ואין להם דירה משלהם. ועדת השרים לענייני חקיקה תמכה ואישרה את ההצעה. גם שרי הממשלה הבינו, כי פיצול הדירות יציף את השוק בדירות להשכרה ויוריד את המחירים בכל הארץ. זהו מרכיב מרכזי ברפורמת הדיור, ששר האוצר מתכנן כדי להוריד את מחירי הדיור בארץ.

"אך עד שהשר כחלון יצליח בע"ה לעצור את גזל הקרקעות בשיטת המכרזים למרבה במחיר ויוציאו מכרזים למי שיתן מחיר זול יותר למשתכן, יעברו חמש שנים לפחות. בשנים אלה יש להציף את השוק בדירות להשכרה. שר האוצר ביקש להעלות את ההצעה לועדת הדיור הממשלתית ברפורמה שתכלול את פיצול הדירות להצפת השוק בדירות. לכן ביקש להמתין עם אישור החוק. אך לצערנו הרב גברה ידם של אנשי ההון והשלטון המקומי, הלוחצים על שר האוצר להפיל את החוק. הטענה שלהם היא שהחוק יוסיף דיירים לא עשירים בבנינים קיימים. זה יוריד את מחירי דירות היוקרה, יצור צפיפות דיור בשכונות והם יצטרכו לפנות יותר אשפה, יותר מקומות חניה ויותר גני ילדים.

"כשבאו כמיליון עולים מרוסיה ומאתיופיה, איש לא העז לטעון שזה "יעמיס" עומס יתר על תשתיות הבריאות, צפיפות הדיור ומערכות החינוך, ובצדק. היום מעיזים ראשי העיר הללו לדבר בגלוי על אינטרס בעלי הדירות העשירים, שלא "יעמיסו" עליהם את הזוגות הצעירים חסרי הדיור, בגלל תשתיות החניה, פינוי האשפה וגני הילדים למען הדיירים הנוספים. מדוע מי שנולד בארץ, אין לו זכות לקבל קורת גג במחיר סביר, בהסכמת המשכיר והשוכר?" שאל ח"כ הרב אייכלר, וקרא לשוכרי הדירות לפנות לראשי הערים המתנגדים לבואם לשכונות ולערים, ולהעמידם על חומרת עמדתם האנטי חברתית, המייקרת את השכירות, בשירות בעלי ההון והדירות.
אייכלר פיצול דירות מחירים שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד