י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מושב מירון. 365 יום על המפה

מתכננים חופשה או בילוי במירון? הכירו את האתר ששם את מירון על המפה, ופותח צוהר ליישוב המופלא

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
צילום: יעקב נחומי, פלאש 90


מה אומר לכם השם מירון? חיפוש קצר בדיסק הקשיח של כל אחד מאיתנו יעלה נתונים כמו ציון הרשב"י, הילולה, מדורות ל"ג בעומר, חסידים שמחים ופקקים אינסופיים בכבישי הגליל.

אבל מאחורי השמחה השנתית הזו ולידו של ציון רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר, למרגלות הג'רמק נמצא מושב חקלאי דתי קטן. בתיו נטועים בין מסלעות וסביבותיו מטעים, משקים חקלאיים, כרמי זיתים ויין.

אנשי מירון, ענווים וצנועים, עומדים אמנם ברקע של הילולת הרשב"י, אבל הם אלה ששמים אותו על המפה בכל יום, בכל חודש, בכל שנה.

החקלאות, החינוך, המקצועות החופשיים ובשנים האחרונות גם הענף התיירותי המלבלב פרחי שמחה. בזכות כל אלה מירון על המפה 365 יום בשנה.

הבאים בשעריו של המושב הדתי הקטן והפסטוראלי, מרגישים בבית רגע אחרי שעברו את השער הצהוב. הם יודעים שהמושבניקים של מירון אוהבים לארח ועוד יותר מזה, אוהבים אנשים.

וכמו כנפות אוהלי אברהם אבינו שנשארו פתוחים תמיד, בלהט הקיץ ובצריבת הקור החורפי, כך גם דלתות הצימרים, חדרי האירוח, הסוויטות, האכסניות ומלוניות הבוטיק המקסימות במירון פתוחות תמיד לכל דיכפין ומעניקות אירוח משפחתי דואג ואוהב מעומק הלב.

כך נולד לו הרעיון לייחד אתר למירון. הכירו את אתר מירון על המפה WWW.MIRONONMAP.CO.IL המביא הן את סיפורו של המושב וסיפורו של הרשב"י והן את חוויית האירוח המרגשת במושב, בציון הצימרים וחדרי האירוח, האטרקציות, המסעדות, מסלולי הטיולים באזור והחדשות הטריות האחרונות.

אם תרצו, אתר מירון על המפה הינו חלון הראווה הווירטואלי של מושב שליבך יוצא אליו ואל אנשיו. אתר מרשים ומפורט זה, שהפך לאבן שואבת לנופשים ולמטיילים רבים מיום עלייתו לאוויר, מקלף את קליפות הענווה העוטפות את המושבניקים של מירון ומגלות את החיוך התמידי, את השילוב בין בגדי עבודה כחולים וציציות טלית קטן מתחת לחולצה. את העיתים לתורה בין עבודה במטע ובמשק החקלאי או בעבודת הקודש של החינוך.

שהרי, מצוות אנשים מלומדה היא לגלות טפח וטפחיים על המקום אותו בחרתם לחופשתכם הקרובה, עם, או בלי קשר להילולה.

הנכנס בשערי אתר מירון על המפה כאילו נכנס פיזית בשערי המושב. מהלך על השבילים, נעצר לקבלת פנים חמה ומאירת עיניים, מוזמן לתפילה בבית הכנסת ומיד אחריה לאירוח חם בבתי התושבים. אם הביא את ילדיו עימו, הם כבר מצאו חברים חדשים ומשחקים במרץ בגן השעשועים הקרוב. גם אם תתאמץ להבחין, לא תדע מי יליד המושב ומי זה מקרוב הגיע.

מירון על המפה מביא לא רק את הצד הטכני של סקירת אפשרויות הנופש והלינה במושב מירון, כי אם גם את הסיפורים שמאחוריהם. את סיפורם של המארחים, את ההיסטוריה המרתקת של המושב ואיך אפשר בלי היכרות עם הרשב"י ודברי תורה.

אתרי מושבים כאלה עם צימרים נמצאים על מפת התיירות הווירטואלית מזה שנים, אולם יש משהו במושב מירון שהוא אחר. נדמה שמירון שלפני ואחרי ההילולה הוא מקום שקדושה שוכנת על אדמתו והדרת פנים צנועה נסוכה עליו.

למתכננים חופשה במירון, אתר מירון על המפה הוא "תנ"ך דרכים" אם תרצו. מדריך מפורט ומרשים שקסמו באנשים, מורשתו בשורשים עמוקים בקרקע, בספרא ובסייפא, בתורה, בעבודה, בחינוך הדורות הבאים.

מירון על המפה ועכשיו גם אתם, בחופשה גלילית ברמה אחרת ורשב"י אחד, ענק שבענקים, זכותו תגן עלינו ויהיה עבורנו מליץ יושר לעולמי עולמים.

קישורים:
למירון על המפה - לחצו כאן
תיירות אתר מפה יישוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד