ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מרגש: האסיר מרדכי יצחק סאמעט שוחרר לחתונת בנו הצעיר

קרית יואל צהלה ושמחה: בעקבות נישואי בן זקוניו, ולאחר 14 שנות מאסר, שוחרר הערב האסיר מרדכי יצחק סאמעט להשתתף באירוע • אלפים נהרו לחתונה, והביעו את התרגשותם • בפנים: נוסח ההזמנה ששלח סאמעט וההוראות המיוחדות בחתונה

האסיר סאמעט בחתונה הערב.
האסיר סאמעט בחתונה הערב. צילום: באדיבות המצלם


חתונה מרגשת נערכת הערב (ד) בקרית יואל מונורו לבן הזקונים של האסיר המפורסם מרדכי יצחק סאמעט, הנמק בכלא כבר 14 שנים.

סאמעט השיא עד היום שמונה ילדים ולא השתתף בחתונתם עקב מאסרו. כעת, עם השיאו את בן הזקונים, הפעילו העסקנים בניו יורק מאמצים גדולים לשחררו לשמחת החתונה.

בשמחה שנערכה באולם עקשטיין בקרית יואל מונורו, הגיעו המונים להשתתף, ורבים מהם הביעו את התרגשותם לראות את האסיר הנמק בכלא משיא את ילדו האחרון.

שמו של סאמעט עלה באחרונה בעקבות ביקור שערכו אדמו"רים וראשי ישיבות במעונו של נשיא המדינה רובי ריבלין, ביקור שחוסר יעילותו הובהר במהרה על ידי הנשיא עצמו. כאשר התברר שהוא נערך לחינם - אך ורק לצרכים אישיים של גורמים אינטרסנטיים שבחשו בקדירה.

סאמעט אף שלח הזמנה במייל לכלל חבריו ומכריו, וכתב בתרגום לעברית: שלום! טוב להודות לה' על החסד הגדול שיש לנו להכניס את בננו תחת החופה, יש לי אישור להיות שם, אני רוצה לוודא שאני מזמין את כל החברים שלי והמשפחה וכל מי שמתפללים עבורי. אנא קבלו הזמנה זו. אם קיבלת הזמנה זו פעם שנייה, זה רק הוכחה לאהבת אמת. אני אשמח לראות אותך ולברך אותך. כולנו נראה נחת מילדינו ונכדינו. תודה.

האסיר המפורסם נמנה על חסידות תולדות אברהם יצחק וסאטמר, והוא ניהל רשת מסועפת של זיופים והונאות שכללו הונאות ביטוח בנקים ואף את הדואר האמריקני. הבולשת הפדרלית פתחה בזמנו במעקב אחריו. לאחר חודשים ארוכים, כשהתבססו החומרים, פשטו הכוחות על קרית יואל, במבצע מעצרים שזעזע את הקהילה. סאמעט נעצר ועמו 13 איש שהיו קשורים לרשת. כותרות העיתונים זעקו אז על הונאות ענק ו"תעשיית זיופים של קבוצת סאמעט".

בחתונה עצמה נתלתה מודעה על ידי העסקנים המבקשים לא לצלם ולא 'לעשות קליפים בחתונה' - ללא יוצא מהכלל.
סאמעט יצחק אסיר כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד