כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ב-11:00 - בג"ץ יכריע האם לנתח את גופתו של נתנאל ואנונו ז"ל

בעוד המשפחה מתנגדת לנתיחת הגופה והמשטרה חזרה בה, בפרקליטות מתעקשים לחלל את גופת הילד שטבע שלשום וטרם נקבר • בית המשפט מתח ביקורת חריפה על המלמדים שאיפשרו את הכניסה למים, והעיר על כך שארבעה מתוכם לא נחקרו

ב-11:00 - בג"ץ יכריע האם לנתח את גופתו של נתנאל ואנונו ז"ל


הבוקר (ה) בשעה 11:00 ידון בג"ץ בבקשת פרקליטות המדינה לנתח את גופת הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל, בן ה-12 שטבע למוות שלשום בבריכה בחצור הגלילית.

כזכור, אתמול לאחר שמשטרת ישראל ביקשה להגיש עיון חוזר לביהמ"ש בקריית שמונה לביטול הדרישה לנתיחה, הפרקליטות התנגדה - וביקשה לעמוד על כך שתבוצע נתיחה שלאחר המוות לגופת הילד. בעקבות כך, עו"ד דרור שוסהיים מטעם המחלקה המשפטית של זק"א הגיש אתמול בקשה לבג"צ, ובשעה 11:00 יערך הדיון.

נתנאל ז"ל, הגיע יחד עם בני כיתתו מתלמוד תורה 'נווה צבי' של החינוך העצמאי, ארבעה מלמדים ואחראי נוסף, לבריכה בחצור הגלילית, שנפתחה במיוחד בשבילם לשחייה לילית. לאחר השעה 20:30, בזמן שכולם היו במהלך הכנות ל'על האש', התגלתה גופת הילד בתוך הבריכה. מנהל הבריכה שמשמש כמציל קפץ מיד למים, משה את הילד והחל לבצע פעולות החייאה, אולם לאחר שפונה לבית החולים - נקבע מותו.

האחראי מטעם תלמוד התורה נחקר באזהרה, אך שוחרר. לעומתו, דוד גואטה מנהל הבריכה, גם הובא לבית המשפט השלום בקריית שמונה לשם הארכת מעצרו. פרקליטו מתח ביקורת על המשטרה: "זה ממש צורם שפעם שבו מבקשים עילת מעצר של שיבוש הליכי חקירה מאפשרים הימנעות מעיכוב של חשודים נוספים בגירים. ארבעה רבנים מבוגרים שהיו עם הילדים במים, והיו עם הילדים מחוץ לפעילות במים עת קרות האירוע, חשוד נוסף שוחרר, הילדים נפגשים עם אותם רבנים, מי יבטיח כי לא יתקיים זיהום לחקירה. לומר שהחשוד הנוכחי ישבש את החקירה והוא מסוכן, זה יותר מאבסורד".

עוד הוסיף פרקליטו של גואטה, כי המציל ומפעיל הבריכה משמש כמציל מזה 32 שנה ונעדר עבר פלילי. הוא התייחס לנושא האחריות ושאל: "כשכל המתרחצים מחוץ למים, כשכל המתרחצים מכונסים בשטח שעושים על האש, כשיש במתחם ארבעה רבנים ומדריך, גם אז החשוד אחראי על מה שקורה בבריכה?"

השופטת התייחסה לאחראי מטעם התלמוד תורה שנחקר באזהרה ושוחרר, "במסגרת חקירתו, זאת אומר בזהירות המתבקשת כמובן, לא רק כי לטיול שיצא לא היה אישור לכניסת ילדים למים, היינו כניסה לבריכה, אלא אף שפעולות שביצע החשוד שבפניי (מנהל הבריכה א.ש.) בעת הגעת הקבוצה למקום ואף במהלך השהייה במקום הינן פעולות לא מבוטלות".

בנוסף, השופטת העבירה ביקורת: "היום בבוקר בתחנת המשטרה, צויינה לה בהחלטת הקצין הממונה עילת מעצר אחת בלבד והיא שיבוש הליכי חקירה" לגבי אחראי הטיול, "כך, שלא מצויין כלל נושא מסוכנותו של אותו חשוד אחר, המשמש כיום עדיין מורה בבית הספר, לציבור וכפועל יוצא לתלמידיו".

השופטת קיבלה את דבריו של עורך הדין של מנהל הבריכה: "מצאתי לקבל את דברי הסניגור בעניין זה, היינו העובדה שמעורבים נוספים שהינם אחראים על הקבוצה, מצוות בית הספר ואשר שהו במקום, ואף תלמידים שהינם עדים בתיק, ככל הנראה, נמצאים כיום באפשרות "מגע" כזה או אחר עם החשוד ששוחרר, הגם שהוא נמצא בתנאים מגבילים". בסופו של דיון החליטה להאריך את מעצרו ביממה, תוך שהיא מציינת כי הוא נעדר עבר פלילי ולא קיימת מסוכנות כפי שביקשה המשטרה.
טביעה מלמדים מנהל דיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד