כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נמנע חילול כבוד המת: בג"ץ ביטל הצורך בנתיחת גופת הילד

בג"ץ קיבל את עתירתו של עו"ד דרור שוסהיים, ואישר לקבור את גופתו של הילד נתנאל ואנונו ז"ל, שטבע שלשום למוות בבריכה בחצור • הפסד לפרקליטות שהתעקשה על נתיחת הגופה - למרות התנגדות המשפחה • הלווייתו ב-17:30 מבית שמש

נמנע חילול כבוד המת: בג"ץ ביטל הצורך בנתיחת גופת הילד


הבוקר (ה) בשעה 11:00 דן בג"ץ בבקשת פרקליטות המדינה לנתח את גופת הילד נתנאל יהודה ואנונו ז"ל, בן ה-12 שטבע למוות שלשום בבריכה בחצור הגלילית.

בג"ץ קיבל את עתירתו של עו"ד דרור שוסהיים, שדרש להימנע מנתיחת הגופה, ודחה את דרישתה של הפרקליטות בנושא זה. בדיון נכחו גם האב ושני הסבים, ומפקד זק"א בית שמש אברהם קאפ שעמד לימין המשפחה מאז רגע היוודע הטרגדיה.

הלווייתו תיערך היום (ה) בשעה 17:30 בבית העלמין בבית שמש. בנוסף, בית המשפט שחרר למעצר בית את מנהל ומציל הבריכה דוד גואטה ששהה במעצר עד היום.

כזכור, אתמול לאחר שמשטרת ישראל ביקשה להגיש עיון חוזר לביהמ"ש בקריית שמונה לביטול הדרישה לנתיחה, הפרקליטות התנגדה - וביקשה לעמוד על כך שתבוצע נתיחה שלאחר המוות לגופת הילד. בעקבות כך, עו"ד דרור שוסהיים מטעם המחלקה המשפטית של זק"א הגיש אתמול בקשה לבג"צ, ובשעה 11:00 יערך הדיון.

נתנאל ז"ל, הגיע יחד עם בני כיתתו מתלמוד תורה 'נווה צבי' של החינוך העצמאי, ארבעה מלמדים ואחראי נוסף, לבריכה בחצור הגלילית, שנפתחה במיוחד בשבילם לשחייה לילית. לאחר השעה 20:30, בזמן שכולם היו במהלך הכנות ל'על האש', התגלתה גופת הילד בתוך הבריכה. מנהל הבריכה שמשמש כמציל קפץ מיד למים, משה את הילד והחל לבצע פעולות החייאה, אולם לאחר שפונה לבית החולים - נקבע מותו.
טביעה בית המשפט גופה ואנונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד