כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

טרנד האופנה שכובש את המגזר החרדי • הבעיות והפתרונות

הנתונים חושפים: 62% מהנשים בישראל שמבצעות רכישות באיטרנט - רוכשות ביגוד והנעלה. אבל כמה פעמים נאלצת להחזיר מה שקנית משום שהמידה לא היתה נכונה? ייתכן והפיתרון אצלך ביד

טרנד האופנה שכובש את המגזר החרדי • הבעיות והפתרונות


אחת המגמות הבינלאומית שכבשו גם את הרחוב החרדי – היא הקניות בחנויות הווירטואליות. אימהות רבות החליפו את העמידה בתור בחנויות הביגוד – בעמידה בתור לדואר המקומי - שם הם ממתינות לקבל את החבילה שנשלחה אליהם מאחת החברות האינטרנטיות ברחבי הרשת.

למרות שהעולם הגדול צועד לשם – למרחבי הרשת האינסופיים, וכפי שמראים לנו הנתונים שמצביעים על ירידה משמעותית בקניות בחנויות – עדיין בעיות רבות קיימות בקנייה הווירטואלית והמרכזית שבהן היא בעיית המידה.



בעיה ושמה מידה
דבר לא יעזור, היכולת להגדיר את המידה המדויקת בשלט רחוק מול אתרי הקניות ברשת – הוא נושא שצריך לתת לו פתרון.

גם המכורות שבינינו יודו - כי לא תמיד הן הצליחו להתאים את המידה המתאימה כשהן חפצו לקנו מכנס לילד או נעלים לילדה, גם בעקבות שינויים בין מידות הארץ לחו"ל וגם כי ההגדרות של המידות משתנות לפי חברות - כשלפעמים כל חברה יש לה את הגדרת המידה שלה - למרות המידה האוניברסאלית הקיימת לכאורה.

תחשבו רק על מיליארדי המשלוחים שמוחזרים לחנויות הווירטואליות על ידי ספקי הדואר – לאחר שהביגוד שנקנה מרחוק – לא היה במידה הנכונה, אילו היה בא מישהו עם פתרון לבעיה - היו נמנעות הרבה עגמות נפש והרבה כסף שנזרק על ריק - היה נחסך.

אבל תאמינו או לא – הפתרון לבעיה הגלובאלית– נמצא ממש כאן לידנו, בישראל.



הפתרון המפתיע נמצא בטלפון החכם שלנו
כמו רבים אחרים, גם בילי פרדו לוזון התמכרה לטרנד של קניות ברשת, וגם היא חוותה על בשרה את בעיית המידה - עד שלא פעם היא נאלצה להתאמץ ולהחזיר ביגוד שנשלח אליה במידה הלא נכונה. אבל בשונה מכולם - היא החליטה לעשות מעשה ולהקים יחד עם בעלה רונן, את האפליקציה החכמה שתביא פתרון לבעיה. לוזון הקימה את חברת my size. (מיי סייז) שמפתחת את האפליקציה וכיום היא משמשת כסמנכ"לית מוצרים ושיווק.

הרעיון שעומד מאחורי הפיתוח הוא לאפשר לקונה לבצע רכישה בחנויות הביגוד הווירטואליות –באופן מוצלח ומדויק ככל שאפשר באמצעות אפליקציה המתוקנת בטלפונים החכמים, ובכך להיות בטוח שהיא מותאמת למידותיו מבלי שיצטרך להחליפה או להחזירה.

איך זה יעבוד במציאות – אנחנו שואלים את לוזון, "המוצר הראשון של החברה שלנו - יהיה מערכת המאפשרת מדידה מדויקת של מידות הגוף בשימוש בטלפון חכם בלבד. האפליקציה בטלפון תיצור לכל משתמש ID ייחודי לו. בעתיד, יוכלו משתמשים להיכנס לאתרי אופנה ולרכוש בגדים המותאמים להם בדיוק על ידי הכנסת ה-ID לאתר הריטיילר. אנחנו החברה היחידה שמשתמשת בסנסורים של הטלפון החכם למדידות גוף, כל שאר המתחרים משתמשים במצלמה", היא אומרת.

על תחושת הסיפוק של להיות שותפה בפיתוח מוצר שעתיד לשנות את שוק האופנה כולו – מספרת לוזון: "אני גאה לקחת חלק בפיתוח המוצר הזה שהוא מוצר מדהים שמשלב שני עולמות שאני מאוד אוהבת – טכנולוגיה ואופנה. זה אתגר לא פשוט לעבוד על המוצר הזה שמשלב בתוכו גם אלגוריתמים מתוחכמים שאנחנו מפתחים במיי סייז ויש לנו עליהם פטנטים, גם טכנולוגיה ייחודית וגם אופנה ועולם התדמיתנות ובכל זאת ליצור מוצר פשוט וידידותי שיעזור וישפר את חווית הקניה באינטרנט", אומרת לוזון ומוסיפה כי "למרות האתגר – אני נהנית ואוהבת מאוד את העבודה שלי".




הנתונים חושפים: 62% מקניות האונליין של הנשים בישראל הם בקטגוריית ביגוד והנעלה
כעת למספרים: שמחה מרגליות מנכ"ל משותף במשרד האינטראקטיב 'מקס דיגיטל' - חושף לנו את נתונים מתוך מחקרים של גוגל על שוק הקניות בחנויות ואונליין.

מתוך סקר שנעשה אצל רוכשים בתחום ההלבשה – הנתונים שעלו על השאלה 'איפה הרוכשים עשו בפועל את הקניה' הם כדלהלן:

בארצות הברית, גברים - 51% חנות, 41% אונליין, 8% אחר. נשים - 72% חנות, 23% אונליין, 5% אחר.

ובישראל, גברים - 81% חנות, 17% אונליין, 2% אחר. נשים - 77% חנות, 22% אונליין, 1% אחר.
בפילוח של ישראלים שמזמינים מוצרים באמצעות אתרי אינטרנט של חברות מחו"ל. על השאלה איזה סוגי מוצרים רכשתם און ליין מחו"ל? ענו 46% מהגברים ו62% מהנשים שרכשו ביגוד והנעלה.
"הנתונים מחזקים את העובדה שהפוטנציאל עצום ויש ביקוש גדול מצד הרוכשים לקנות בגדים אונליין", מגיבה לוזון לנתונים, "תחום ההלבשה אינו ממצה עדיין את הפוטנציאל במכירות ברשת", מבהירה.

מרגליות מתייחס דווקא לפער בקניות האונליין בין ארה"ב וישראל ואומר שיש לזה הסבר, "מלבד בעיית המידה שהיא בעיה גלובאלית - ישנם ארבעה חסמים בקניות אונליין בישראל, החסם הראשון הוא זמן הגעת המשלוח שלפעמים לוקח שבועיים ולפעמים יותר, מה שלא קיים בתוך ארה"ב שעד יומיים – שלושה ההזמנה בבית הלקוח".

"חסם שני", מוסיף מרגליות, "הוא ענין המיסוי, שבתוככי ארה"ב אין מיסוי וכאן כמובן יש מיסוי על מוצרים שמגיעים מחו"ל".

"חסם שלישי שהוא רלוונטי בעיקר למגזר החרדי – הוא ענין השפה, רוב אתרי הקניות באונליין הם בשפה האנגלית – וחסם נוסף לאדם החרדי היא העובדה שרוב אתרי האונליין לא פתוחים במסלולי הסינון השונים", אומר מרגליות.

כאן חוזרת לוזון שוב לבעיית המידה: "יש להביט גם על מספר ההחזרות בכל קטגוריה, %70 מההחזרות בשוק האונליין נובעות עקב טעות במידה, וכאן מיי סייז נותנת win win הן לרוכשים והן לרשתות הקמעוניות, בכך שהיא תקטין את אחוזי ההחזרות ובכך היא תחסוך עלויות ולא פחות חשוב - תמנע תסכול של הרוכש מקנייה מאכזבת".

נקודה נוספת היא מעלה כי "ישנה חשיבות רבה לא רק להיקף הקניה אלא גם לחוויית הקנייה, צרכנים מרוצים יבצעו רכישות חוזרות ואנחנו בעצם משנים את הדרך שבה הקניה נעשית היום ומחזירים לצרכן את הביטחון".





קניות אינטרנט נשים חרדיות צרכנות אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד