י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם חב"ד בטרנד: "איך אתה מאפשר לאשתך להיות בקבוצות וואטסאפ?"

רב היישוב כפר חב"ד במתקפה חריפה נגד הוואטסאפ בכנס חיזוק מיוחד: "שאתה נוסע לטייל יחד עם עוד כמה זוגות צעירים מהחברים שלך, אתה לא רואה ומבין שהדבר הזה יהרוס לך את חיי הנישואין. למה אתה מכניס את הבת שלך לניסיונות?"

הגר"מ אשכנזי רבה של כבר חב"ד. צילום:  קובי הר צבי
הגר"מ אשכנזי רבה של כבר חב"ד. צילום: קובי הר צבי


המלחמה בוואטספ מגיעה עד לכפר חב"ד: רבו של היישוב כפר חב"ד הגאון רבי מאיר אשכנזי בנו של הרב הקודם הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל, תקף אמש (ד') בחריפות את השימוש באפליקציית המסרים המיידיים, בעיקר לנשים בקבוצות, הגורם למכשולים גדולים.

כבר לפני מספר ימים פרסם הרב מודעות תחת שמו בהן הוא קורא לכל הגברים בכפר לאסיפת חיזוק בבית הכנסת המרכזי 'בית מנחם' בכפר חב"ד, שם ידונו בנושא הדיור ועניינים שונים העומדים על הפרק בחב"ד.

בדבריו פתח הרב ופנה בדברים נוקבים לנוכחים: "אתה רוצה לשמור על הטעם המשפחתי שלך או שאתה רוצה לקלקל אותו? מה את חושב שאלו סביבך הם מל"ו צדיקים, אין להם יצר הרע כי כמו שכתוב בתניא?!



"שאתה נוסע לטייל יחד עם עוד כמה זוגות צעירים מהחברים שלך, אתה לא רואה ומבין שהדבר הזה יהרוס לך את חיי הנישואין?! לא מספיק בעיות בשלום בית? אתה רואה את זה, לא חסרים מקרים של גירושין בגלל בעיות של ערך הצניעות. לא מספיק מקרים של גירושין אתה רואה סביבך?".

"למה אתה מאפשר את זה לאנשים הכי קרובים אליך והכי יקרים לך, למה אתה מאפשר לאשה שלך להכניס את עצמה לניסיונות, אתה לא מבין שחברות בקבוצת וואטסםפ של זוגות צעירים שהם לא מאותה משפחה יכולה להרוס לך את חיי הנישואין?!", זעק הרב אשכנזי בכאב.

"ואני ישאל אותך עוד למה אתה מכניס את הבת שלך לניסיונות? אתה יודע שאחר כך לא תישן בלילה לאחר שהיא תתחיל לצאת בלילות, אתה ואשתך לא תרדמו בלילה בגלל בגלל הדאגה.

"אדם זקוק לגבולות ואוהב גבולות. ילד שמאפשרים לו לבזבז זמן בגלישה באינטרנט ילד שמאפשרים לו להתכתב בוואטספ ולראות מראות אסורות, מוכרחים להכניס כאן תקנות".

אז עבר הרב לדבר על נושאי הצניעות ואמר "נשים לא יוצאות מהבית בלי פאה נקודה! לא משנה לאן", זעק הרב, "וחצאית חייבת לכסות את הברך גם במצב של ישיבה נקודה. הקו הוא לא שלי ולא שלך, הקו שייך לרבי. נשים לא הולכות בלי גרביים נקודה. שלא יראו להן את הרגל".

האזינו לחלק מהדברים


הרב אשכנזי נשא דברים במגוון נושאים על סדר יומה של חב"ד בישראל, בדבריו הרחיב הרב על הצורך לדאוג לדיור הולם ודיור הוגן לחסידי חב"ד תושבי ובני הישוב, ויצא חוצץ כנגד המחירים המאמירים של שכירות הדירות או הבתים, ובמיוחד להכנסת גורמים שאינם בני היישוב.

כדי ליישם את ההמלצות בתחום הדיור ממליץ הרב להרכיב ועדה בלתי תלויה שתקבע כללים בנושא. לאחר הדברים תקיפים בנושא גדרי הצניעות, הוא מסר שורת הוראות ותקנות בשיתוף פעולה עם ראשי המוסדות ורבני בתי הכנסת ביישוב, שיתחילו להיטמע החל מהיום.
הרב אשכנזי וואטספ גרביים ברך תקנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד