כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הורשע המחבל שביצע את הפיגוע בשושן פורים

הפרקליטות מבקשת לגזור על מחמד סלאימה תושב שכונת ראס אל עמוד בירושלים, 25 שנות מאסר

הורשע המחבל שביצע את הפיגוע בשושן פורים
פלאש90


בית משפט המחוזי בירושלים, בהרכב של שלושה שופטים בראשו של שופט יורם נועם, הרשיע היום את מחמד סלאימה תושב שכונת ראס אל עמוד בירושלים, בגין חמש עבירות של ניסיון לרצח לאחר שניסה לבצע פיגוע הדריסה במהלך הפורים האחרונים בירושלים.

המחבל שבמהלך הפיגוע, נורה בידי מאבטח ושוטר לאחר שניסה לדקור אותם, ונפצע קשה מאוד. בדיון הבוקר הוא הודה בעובדות כתב האישום, במסגרת הסדר טיעון.

"הנאשם קיבל החלטה לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים" אמר עו"ד דניאל מור מטעם הפרקליטות, "בהמשך נכנס לרכבו כפי שמתואר בכתב האישום, נסע בו בשעת בוקר ודרס קבוצה של הולכי רגל באחד מרחובות ירושלים. כתוצאה מן המעשים הללו נפצעו ארבע חיילות מג"ב ואזרח אחד שרכב על אופניו".

הפציעות מתוארות בכתב האישום, "2 מהחיילות נפצעו בצורה קשה וככל הנראה תסבולנה מנכויות כאלה ואחרות לצמיתות. המעשה הזה מהווה חוליה אחת בשרשרת של מעשים שהחברה הישראלית נאלצת להתמודד עמם במהלך התקופה האחרונה. מעשי פגיעה בחפים משפע רק בשל מוצאם, על רקע לאומני, על רקע גזעני. ולאור חומרת המעשים והרקע יש לתת דגש לצג שיקולי גמול גם לשיקולי ענישה של הרתעה, כדי למגר את התופעות הללו".

פרקליטו של המחבל, עו"ד מוחמד מחמוד, אמר "אין מה להגיד לגבי חומרת המעשה". והוסיף כי "מצד שני, באותו המקרה גם הנאשם נורה והיה מאושפז במצב לא פשוט וכנראה שנותרו לו נכויות ביד וברגל.. אני סבור שטוב שהמקרה הסתיים ללא אבדות נפשות".

גזר הדין בעניינו, ינתן בכ"ה תמוז.



מתחקור האירוע עולה כי רכב פרטי הגיע מכיוון צומת זקס לכיוון בסיס יהודאי, אז סטה מהכביש ועלה על המדרכה כשהוא דורס בדרכו חמישה אנשים, מהם ארבע חיילות. הרכב המשיך בנסיעה ולעברו נורו יריות מכיוון שער הכניסה של בסיס מג"ב.

שוטר מג״ב ומאבטח אזרחי שהיו בכניסה לבסיס יהודאי, זיהו את האירוע, חתרו למגע ופתחו באש לעבר המחבל. המחבל הספיק לצאת מהרכב שנעצר כשהוא אוחז בסכין קצבים, ניסה לתקוף את הלוחם והמאבטח שהמשיכו בירי לעברו ופצעו אותו קשה.
12 מחבל סכין פורים מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד