כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המשטרה: ראיות לעבירות שוחד של רועי בר

"פרשת הקבלנים": המשטרה תמליץ להעמיד לדין מעורבים בפרשה, אך המליצה שלא להעמיד לדין את מנור גינדי, בעל השליטה בחברת גינדי השקעות, ואת איציק אמסלם, מבעלי חברת הבנייה אלמוג כ.ד.א.י

המשטרה: ראיות לעבירות שוחד של רועי בר





אגף החקירות והמודיעין של יחידת להב 433 סיימה לאחרונה חקירת פרשה שעניינה חשד לכך שעורך הדין רועי בר, בהיותו יועץ משפטי חיצוני המספק שירות לעיריית ראשל"צ ולעיריית רחובות, קיבל טובות הנאה שונות בתמורה לניצול תפקידו, לצורך אישורים ולקידום אינטרסים של יזמים, קבלנים ומקורבים, תוך שהוא פועל בניגוד עניינים.

בחודש פברואר 2014, בתום חקירה סמויה ממושכת ומורכבת, החלה להב 433 יאל"כ בחקירה גלויה שכללה מעצרים, עיכובים, חיפושים ופעולות חקירה רבות, לרבות חקירתם של למעלה ממאה ושלושים מעורבים, חלקם באזהרה ותפיסת רכוש וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט בשווי המוערך בלמעלה משמונה מיליון שקלים. את החקירה ניהלה להב 433 יאל"כ בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

בעניין ראשל"צ (פרוייקט "white" ופרוייקט "אתר הנופש המטרופוליטני"): ממצאי החקירה מבססים חשד לכך שעו"ד בר פעל בניגוד ענייניםבמסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירותים לעיריית ראשל"צ, לוועדות העיריה ולמשרדי העירייה השונים, בכך שייצג כעו"ד פרטי קבלנים ויזמים אשר ענייניהם נדונו בוועדות אלה.

ממצאי החקירה מעלים כי עו"ד בר קיבל שוחד מיזם נדל"ן ומקבלנים שזכובמסגרת מכרז בפרויקטים לבניה בעיר, זאת בתמורה לכך שפעל מתוקף תפקידו על מנת לקדם את בקשותיהם להקלות בוועדה לתכנון ובניה, להקלות בתשלומי מסים והיטלים וכיו"ב.

במסגרת החקירה נחקרה באזהרה היועצת המשפטית של עיריית ראשל"צ, בגין חשד כי ידעה על ניגוד העניינים הנוגע לעו"ד בר, לא מנעה את מעורבותו בהליכים הרלוונטיים ואף סייעה לו.

ר' אגף החקירות והמודיעין אימץ את עמדת ר' להב 433, ר' יאל"כ וצוות החקירה כי בהקשר זה התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות קבלת שוחד על ידי עו"ד רועי בר וכן כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מתן שוחד על ידי חלק מהקבלנים. כמו כן אימץ ר' אח"מ את עמדת היחידה, כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי היועצת המשפטית של העירייה.

בעניין רחובות (פרוייקט "חצרות המושבה"): ממצאי החקירה מבססים חשד, כי במסגרת תפקידו כיועץ משפטי חיצוני המספק שירות לעיריית רחובות, פעל עו"ד בר על מנת לקדם הליכים בוועדה לתכנון ובניה בעיר עבור קבוצת קבלנים המצויים עמו בקרבה משפחתית ובקשר עסקי. ממצאי החקירה העלו כי לאחר שאותם קבלנים מקורבים זכו במסגרת מכרז בבניית פרויקט בעיר, היה עו"ד בר מעורב במו"מ שקיימו מול העירייה בהקשר לפרויקט והשתתף בהליכים הנוגעים להם, זאת תוך ניגוד עניינים והסתרת הקשר האישי והעסקי עמם בפני חלק מהגורמים בעירייה.

במסגרת החקירה נחקר באזהרה ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, בחשד לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה, לאור חשד כי ידע על ניגוד העניינים הנוגע לעו"ד בר ולקבלנים שבנובעירו ואף כי פעל לשיבוש חקירת המשטרה בעניין.

כמו כן נחקרה באזהרה יועמ"ש עיריית רחובות, בגין חשד לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים, לאור חשד כי ידעה על ניגוד העניינים בנוגע לעו"ד בר בהקשר לקבלנים הרלוונטיים ולא מנעה את מעורבותו בהליכים הנוגעים להם.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אשר ליוותה את החקירה.
רועי בר דינדי השקעות סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד