כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר כשבוע בבית החולים: חכם שלום שוחרר לביתו

אנחת רווחה: לאחר כשבוע, נשיא מועצת החכמים שוחרר לביתו • מדוע סירב שיבואו לבקרו בבית החולים?

הגר"ש כהן. צילום: יעקב כהן
הגר"ש כהן. צילום: יעקב כהן


לאחר כשבוע ימים בהם שהה נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ראש ישיבת 'פורת יוסף' בבית החולים הדסה עין כרם וזאת בשל חולשה וכאבים, הערב (ה') לביתו ברחוב היהודים 37 ברובע היהודי בירושלים.

כזכור מלפני מספר חודשים חש הגר"ש כהן כאבים ברגלו והוצרך לטיפול רפואי, ביום חמישי שעבר שוב חש הגר"ש ברע ופונה לבית החולים הדסה בבירה, ושוחרר לביתו לשבות את השבת עם בני ביתו, כשביום ראשון שב מרן לבית החולים ועבר טיפול ברגלו בשל הכאבים העזים. הערב, לאחר שהות של שבוע בבית החולים שוחרר הגר"ש לביתו.

בימים הקרובים ינוח הגר"ש בביתו, ואת התפילות יערוך במניין מצומצם של מקורביו.

במהלך שהותו של נשיא המועצת בבית החולים גדולי תורה וראשי ישיבות הגיעו לבקרו, יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי וחברי הכנסת שהו סמוך מיטתו של מרן הגר"ש כדי לדאוג לכל צרכיו במהלך אשפוזו בבית החולים.

יצוין כי במהלך שהותו בבית החולים ביקש הגר"ש לשמור על סדר לימודו הרגיל ושקע בלימודו במסכת הנלמדת בישיבה עד לשעות הקטנות של הלילה, ועל כן ביקש למעט בביקורים כדי שיוכל להמשיך בלימודו הקבוע תוך שהוא מתנה את צערו הגדול על אשר אינו יכול למסור את שיעוריו הקבועים הנמסרים בהיכל הישיבה הקדושה.

במענה לטלפון לאחד מגדולי ישראל שהתקשר לשאול בשלומו וביקש לבוא ולבקרו התבטא הגר"ש בענותנותו: "אינני רוצה להטריח אף אחד".

רופאי בית החולים הדסה נדהמו מהיחס החם אותו העניק להם הגר"ש אליהם במהלך שהותו בבית החולים: "שמענו רבות על הרב אך אף פעם לא נחשפנו ליחסו החם, בכל עת שנכנסנו לטיפול הרב התבדח עימנו בדברי בדיחות והתייחס אילנו בכבוד גדול", סיפר אחד הרופאים.

בתוך כך בהיכלי התורה והישיבות קיבלו על עצמם חיזוק בלימוד בתענית דיבור בסדר א' עד לראש חודש אב לרפואתו של ראש הישיבה, ואף העתירו בתפילה ובתחנונים לרפואתו.

כמו"כ בבתי כנסות רבים ערכו היום יום ה' תפילת רבים וצום לרפואתו השלמה של הגר"ש, גם הדיין הגאון רבי ציון בוארון ערך צום ותפילה מיוחדת יחד עם מתפללי בית מדרשו לרפואת הגר"ש ואף ביקרו בבית החולים שם נשא תפילה לרפואתו סמוך לחדרו.

בני משפחתו של הגר"ש מבקשים מהציבור להמשיך להעתיר בתפילה לרפואתו השלמה של הגאון רבי שלום בן מלכה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

חכם שלום כהן בוכה למען תנועת ש"ס. צילום: שוקי לרר
עהרב שלום כהן בית חולים שחרור מועצת ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד