ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

טרור חובק עולם: פיגועים בצרפת, בתוניס, בסומליה ובכווית

מתקפת טרור בצרפת: פיצוץ עז נשמע במפעל בעיר, לפי הדיווחים נמצאה גופה כרותת ראש ולצידה דגל דאע"ש • לפחות 27 הרוגים במתקפת טרור על מלון בתוניס • פיגועים רצחניים גם בכווית ובסומליה

הפגנה נגד הטרור בצרפת, צילום: ישראל ברדוגו
הפגנה נגד הטרור בצרפת, צילום: ישראל ברדוגו


פיצוץ חזק נשמע היום (ו') בשעה 12:00 שעון ישראל, במפעל בעיר גרנובל שבדרום-מזרח צרפת. לפי הדיווח של כמה כלי תקשורת במדינה, בזירה יש כמה נפגעים.

הפיצוץ אירע במפעל בבעלות חברת מוצרי אוויר Fallavier בעיר סנט-קוונטין סמוך לגרנובל בדרום מזרח צרפת. ע"פ החשד, המפגע פרץ מחסום ונכנס לשטח המפעל.

האדם שראשו נערף בפיגוע במפעל גז בגרונבל שבצרפת היה מנהל של מפעל משלוחים בעיר ליון שבמזרח המדינה. ליד הגופה נמצא דגל של דאעש

לדברי התקשורת המקומית התוקף הכריז עם כניסתו כי הוא משתייך לארגון "המדינה האסלאמית" - דאע"ש. על פי הדיווח, האיש פתח בלוני גז דבר שגרם לפיצוץ. על פי דיווחים מקומיים, התוקף אף נשא דגל המזוהה עם דאע"ש.

המשטרה המקומית אישרה בינתיים כי במקום נמצא אדם אחד ללא רוח חיים, לאחר שראשו נכרת. כמו כן, נמצאו במקום מספר פצועים בדרגות חומרה שונות. על פי הדיווחים ההרוג אינו עובד המפעל.

גורמים במשטרה אמרו לסוכנות הידיעות AFP כי נעצר אדם החשוד שעמד מאחורי הפיגוע. מדיווחים מקומיים עולה כי העצור בן 30, והוא מוכר לשירותי הביון של צרפת. מחשש לפיגועים נוספים, תוגברה האבטחה סביב המפעלים בעיר.

שר הפנים הצרפתי ברנרד קזנוב אמר כי הרשויות במדינה עצרו מספר רב של חשודים בעקבות הפיגוע במפעל, בנוסף למחבל יאסין סאלי, בן 35, אב לשלושה ילדים, שנעצר על ידי כבאים שהגיעו במהירות לזירה.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס לפיגוע ואמר כי "מדובר במתקפת טרור, אין ספק בזה. ננקוט את כל הצעדים הדרושים כדי למנוע מתקפה נוספת".

מנואל ואלס, ראש ממשלת צרפת, הורה להגביר את האבטחה על מקומות רגישים, בהם מוסדות תרבות ומבני ממשל, באזור שבו ארעה מתקפת הטרור. מוסדות יהודיים זוכים לאבטחה מוגברת מאז מתקפת הטרור בינואר.

בתוך כך, מדווח ארגון זכויות האדם הסורי שמושבו בלונדון, כי 146 אזרחים נהרגו עד כה במהלך המתקפה שפתח אתמול ארגון "המדינה האיסלאמית" - דאעש בעיר כובאני שבצפון סוריה.

מדובר בטבח השני בממדו שנעשה במדינה על ידי דאע"ש. הארגון הקיצוני נכנס אתמול לעיר והחל במתקפה ובקרבות עם כוחות ה-YPG הכורדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: 'מעשי הרצח האכזריים בצרפת, בטוניסיה ובכווית ממחישים שוב שהעולם הנאור נמצא במאבק מול כוחות אפלים. המאבק בטרור הרצחני של האיסלאם הקיצוני מחייב איחוד כוחות, ותחילתו בהוקעה חד משמעית של המרצחים ותומכיהם'.

שר העלייה והקליטה זאב אלקין בתגובה לפיגוע בצרפת: "אני קורא ליהודי צרפת בואו הביתה! האנטישמיות גוברת, הטרור גואה ועל פי הדיווחים פעילי דאעש החולניים רוצחים לאור יום. אנו ערוכים לקבל בזרועות פתוחות את יהודי צרפת ועל פי כל התחזיות צפויים לנו גלי עליה תקדימיים. אני שמח מאוד שמוקדי משרד העליה והקליטה בנתבג יעבדו בקיץ הזה שעות נוספות. הממשלה העמידה תקציבים מיוחדים ונכפיל אותם אם צריך, זו משימה לאומית ראשונה במעלה!"

גל טרור:
כווית

במהלך תפילות יום שישי במסגד שיעי "אל-סאדק" בבירת כווית, מחבל מתאבד פוצץ מטען חבלה ונהרג, יחד איתו נהרגו עוד לפחות 24 מתפללים, שמונה נוספים נפצעו.

ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש לקח אחריות לפיגוע, והודיע כי המחבל הוא אבו-סולימאן אל-מואווהד.

תוניס

שני חמושים תקפו את מלון "אימפריאל מרהאבה" באתר נופש בו שוהים תיירים רבים, בעיר החוף סוסה שבצפון תוניסיה. במקום מתנהלים חילופי אש. לפחות 27 בני אדם נהרגו, רובם תיירים.

לפחות אחד החמושים נהרג ולצדו נמצא רובה קלצ'ניקוב.

משרד הפנים בתוניס מסר כי מספר לא ידוע של חמושים פרץ לבית המלון ובמקום התפתחו חילופי אש בינם לבין המאבטחים.

על פי אחד הדיווחים: המחבלים בפיגוע בטוניס באו בסירה. הנשק היה מוסתר ובשמשיה היו גם רימונים. אזרחים בריטים וגרמנים בין ההרוגים, כך על פי דיווח של רשת הטלוויזיה הנורבגית.

סומליה

עשרות חיילים נהרגו בפשיטה של ארגון הטרור אל-שבאב על בסיס של האיחוד האפריקני בסומליה שמשמש נציגות של צבא בורונדי. כך דיווחו עדי ראייה במקום. ראש כפר שסמוך למקום האירוע סיפר כי מדובר ב"מתקפה האלימה ביותר שנראתה באזור".
צרפת איסלם מתקפה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד