כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סיבוב עם ה-C1 של סיטרואן; המיני הכי מרשימה בסביבה

ה-C1 של סיטרואן הצליחה להפתיע עם עיצוב "שיקי" וקשוח • מה יש לבימבה הזה להציע, למה רק 2 נוסעים יוכלו לשבת מאחור, מה יש במערכת המולטימדיה שלו ומהי תיבת הילוכים אלקטרונית-רובוטית? "צביקה בדרכים" עם סיטרואן C1

סיבוב עם ה-C1 של סיטרואן; המיני הכי מרשימה בסביבה


בבואי לכתוב על הרכב הקטן ביותר של סיטרואן, הלא הוא ה-C1, לא אתאפק ואכתוב את המסקנה עליו כבר בתחילה, ובשלוש מילים: מותק של רכב.

זו לא הפעם הראשונה שהשילוב המשולש בין סיטרואן, פיג'ו וטויוטה עולה כיתה. אחרי שילוב הידיים הראשון שהוצג לנו לפני עשור כמרשם מנצח לסגמנט העירוניות הקטנות, מצליחות השלש להפתיע מחדש, אבל חובה לומר שסיטרואן גנבה את ההצגה לאחיותיה-שותפותיה לבית טויוטה ופיג'ו.

העיצוב החיצוני ממש מדהים. המראה הקשוח של הבימבה שלפנינו - שבא לידי ביטוי בעיקר בחזיתו ובארבעת הפנסים הקידמיים שמשווים מראה של בחור אחראי ומכובד - מחפה על הגודל הקטן ועל כך שמדובר בכמעט רכב צעצוע. הצבע האדום שהוקנה לרכב המבחן הוסיף גם הוא שבעתיים (ושוב אמליץ, לכו תמיד על צבעים נועזים ובולטים ולא על חיוורים ועייפים). גם החלונות הכהים מאחור ואחורי הסיטרואן משווים לו מראה נהדר. אין ספק, הרבה ראשים ינועו על צירם כשתעברו אתו בכביש השכונתי.

למרות שנראה כי גודלו אינו עולה על 2 מטרים הרי שהוא עומד על 3.46 מטרים, מה שמאפשר לו להדחק ולחנות גם ברווחים קטנים בהרבה מרכב רגיל - שיקול חשוב בדרך לקניית רכב, שמאפיין את חברי הסיגמנט הזה.

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו


כניסה פנימה, מגלה חלל קטנטן וחמים, אך מעוצב בקפידה. פסי הכרום המעטרים מבפנים את דלתותיו עושים את העבודה ונותנים הרגשה עשירה. הכיסאות מתגלים כנוחים באופן מיוחד. מיששתי אותם שוב ושוב כדי לבדוק שאינני טועה. לא יודע מה יש בהם אבל הספוג ממנו עשויים רך ונוח מהרגיל. אבל יש כאן גם נקודת תורפה - בעוד שתא הנהג סביר בגודלו, הרי מי שישב מאחור יאלץ לגלות גמישות בשל החלל הקטנטן שיישאר לו. מרחב הברכיים של היושבים שם קטן מאוד ותתקשו להכניס בו סלקל. חשוב גם לדעת כי בשל רוחבו הצר העומד על 161 ס"מ, מתיר רישיון הרכב להושיב מאחור רק 2 נוסעים בלבד, אבל למשפחה צעירה + 2 זה בהחלט יכול להתאים. הגודל הפצפון הכריח גם את המעצבים להשאיר את ה-C1 חף מתאי אכסון, מלבד תא הכפפות ולהעניק לו רק 3 מתקני כוסות. חבל גם שהמזגן לא ניצב מול הנוסעים אלא רחוק מאוד ולא ניתן לכוונון. ואפרופו היושבים מאחור, לרשותם יעמדו חלונות שנפתחים ידנית רק כדי חרך צר, אך כשמדובר בילדים יש שיראו בכך יתרון.

העיצוב המרשים, "השיקי" והעכשווי תופס את העיניים ומחפה על איכות חומרים פשוטה כרגיל בסיגמנט (אך טובה בהרבה מהגרסאות הקודמות). לחצני הבלוטות' המורכבים על ההגה לשליטה על הדיבורית ומערכת הסטריאו, מעוצבים היטב. כך גם המסך עם מערכת המולטימדיה החדישה: הוא עוצב עם גרפיקה חדשנית ועכשווית ונראה קליל וחברי. תמצאו בו יתרון נוסף בצורת מסך טאצ' (נגיעה), שלא תמצאו ברכבים רבים והוא גם מכיל בתוכו מחשב דרך המעניק לכם את האפשרות לדעת כמה דלק שותה הרכב ברגע נתון זה וכמה קילומטרים נשארו לכם עד לתדלוק הבא.

בונוס נוסף שיש במסך 7 האינץ' המעוגל הוא אפשרות החיבור לטלפון החכם שלכם - מה שיהפוך את מסך המולטימדיה למסך הבית שלכם ודרכו תוכלו להתעסק בטלפון בקלות, כמובן שלא בזמן נהיגה. אחד היתרונות הבולטים בכך, הוא הצגת הוויז בצורה ברורה. יחד עם זאת מסך הטאצ' מגיב קצת באיטיות, וחבל. מעניין לציין שהחלל הפנימי והמפרט הטכני תואמים ל-108 של פיג'ו, אך בפיג'ו החליטו לגבות על ה-108 מחיר גבוה בכמה אלפי שקלים, גם בדגם שלו עם מנוע בנפח 1.0 ליטר, בגלל האריה המוצג לראווה על חזיתו. מערכת המולטמדיה המוצלחת היא הנקודה השניה הבולטת כאן לטובה, והיא עולה גם אלו המורכבות בסופר-מיני או אפילו במשפחתיות.

על היכולות הרטוריות ותיבת ההילוכים האלקטרונית-רובוטית


ונעבור לעיקר - הנסיעה עצמה.
לחיצה על דוושת הגז מפתיעה לטובה ותגלו את עצמכם שועטים קדימה, ה-C1 מגיע עם מנוע קטנטן בנפח 1 ליטר עם 69 כוחות סוס. חבל רק שתיבת ההילוכים האלקטרונית-רובוטית, שנועדה בעיקר לחסוך לכם כסף ולעזור לכם לסחוט ולנצל את המנוע עד תום, מעיבה על איכות הנסיעה. בקצרה על תיבת ההילוכים האלקטרונית-רובוטית: מדובר בתיבת הילוכים שעובדת בצורה זהה לתיבת הילוכים ידנית, כלומר - מיסבים, סט גלגלי שיניים, גל כניסה וגל יציאה. אך יחד עם זאת במקום שתאלצו להעביר בעצמכם את ההילוך עושה זאת הרובוט המותקן בתיבת ההילוכים. הבעיה בכך היא שההרגשה תואמת לנסיעה ברכב בעל תיבת הילוכים ידנית. בכל פעם שהרובוט מחליט על העברת הילוך, הרכב ישתנק ויטלטל אתכם ואז יזנק קדימה. הנקודה הזו מעיבה על הנסיעה והופכת אותה ללא חלקה. אתם יכולים להקל על ההרגשה הזו אם תעזבו את דוושת הגז בכל פעם שתרגישו כי המערכת הרובוטית עומדת להעביר הילוך, אבל...

מה שכן, תיבת ההילוכים הזו עושה את העבודה והופכת את ה-C1 לחסכוני. הוא שותה ליטר בודד לכל 17.5 ק"מ בנסיעה משולבת.

נקודת תורפה נוספת שתמצאו בו היא רעשי הנסיעה החודרים פנימה. אז אמנם בסיטרואן עמלו לשפר זאת יחסית לדגמים הקודמים, אבל עדיין יש בזה כדי להעיב על הנסיעה. ואם דיברנו על שיפורים ביחס לדגמים הקודמים, קוטרו של תא המטען גדל יותר ועומד על 196 ליטר, ועם קיפול המושבים האחוריים יגיע ל-780 ליטר. מדובר בתא מטען קטן אך הוא יכול להכיל עגלה מתקפלת ומזוודה בינונית. דלת התא מורכבת מחלון שנפתח בלבד ולא מהדלת כולה.

ואחרי שהעבתי על השמחה, אוכל לומר שהנסיעה מרגישה מצוינת וה-C1 עושה את עבודתו ומתמרן בזריזות וביעילות לאן שצריך, וכל זאת תוך שהוא עומד ביציבות על הכביש ולא מיטלטל אנה ואנה. כיף לנסוע אתו וכיף להרגיש את המנוע הקטנטן עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר ותוך כדי כך ליהנות מהמראה המלבב שלו.

ומה עם העיקר - המחיר?
אז מחיר המחירון שלו קצת מעל הממוצע של סיגמנט המיני ועומד על 66,990 ₪. חשוב לציין שאחרי שקלול הכול, המחיר הזה מצויין ונותן תמורה הולמת לכל שקל. אם בכל זאת תרצו אותו במחיר יותר זול, חכו למבצעים של סיטרואן עליו, אז תוכלו למצוא אותו במחיר של 59,900 ₪ בלבד - הנחה ע”ס 7090 ₪ ממחירו הרגיל.

.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד