כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

משרד החינוך אישר טיולים במוסדות החינוך החרדי

הטיולים בימי ראשון ושני יתקיימו כסדרם • כלל המוסדות יעברו בשבוע הבא השתלמויות מתאימות כפי שדרש משרד החינוך

משרד החינוך אישר טיולים במוסדות החינוך החרדי
תלמידים חרדים בטיול, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם


סגן שר החינוך מאיר פרוש כינס אתמול (ה) התייעצות דחופה בלשכתו עם ראשי מערכת החינוך החרדי המייצגים למעלה מרבע מיליון ילדים. זאת, לאחר שנודע כי בכוונת משרד החינוך לבטל את הפעילות 'חוץ בית ספרית' למוסדות החינוך החרדים עד אשר יעברו השתלמות מיוחדת. בשעות הצהריים הודיעו ממשרד החינוך כי הטיולים יתקיימו כרגיל.

בפגישה השתתפו הרב צבי בוימל - מנכ"ל החינוך העצמאי, הרב חיים ביטון- מנכ"ל מעיין החינוך התורני, הרב יצחק גולדקנופף – מנכ"ל איגוד התתי"ם. הרב אליהו קריצ'בסקי- מנכ"ל רשת חינוך חב"ד, הרב יעקב סגל מנכ"ל עץ הדעת. הרב דרור בן אפרים- עיריית בני ברק, הרב פנחס הומינר-עיריית רחובות, הרב זלמן ינקלביץ-מנהל אגף חינוך חרדי עיריית אשדוד, הרב אברהם פינזל, הרב שלמה שלומוביץ- החינוך העצמאי.

הנוכחים הביעו בפניו את כאבם על הניסיון של המשרד לבטל מרגע לרגע את מערך הטיולים. בדבריהם ביקשו אף למחות על הנזקים הכספים האדירים שעלולים היו להיווצר לבתי הספר, למשפחות, שלא לדבר על עוגמת הנפש לתלמידים.

פרוש פתח בדבריו והודה למשתתפים שטרחו והגיעו בהתרעה כה קצרה לישיבה. הוא סיפר לנוכחים שקיבל טלפון בשעות הלילה ממשרד החינוך בו נאמר לו שבכוונת המשרד להודיע על ביטול הפעילות 'החוץ בית ספרית' במגזר החרדי, כשבמקביל המשרד יערוך השתלמויות לכלל המוסדות החרדיים בימים ראשון, שני ושלישי בשבוע הבא.

"עניתי להם שאינני יכול לקבל הודעות מסוג זה, מבלי לשמוע את עמדת וחוות דעתם של מנהלי הרשתות ומפעילי המוסדות בציבור החרדי שיש להם את הניסיון וגם את המנדט האישי של גדולי התורה", אמר פרוש. עוד אמר, כי יעשה ככל יכולתו כדי שתוכניות בתי הספר בעניין האמור לא תיפגענה.

כאמור, אתמול בשעות הצהריים הודיע משרד החינוך כי הטיולים בימי ראשון ושני יתקיימו כסדרם, ומלבד שהצוות המלווה יעמוד בקריטריונים על פי חוזר מנכ"ל. במקביל, הובהר כי כלל המוסדות יעברו השתלמויות מתאימות כפי שדרש משרד החינוך במהלך השבוע הבא.
חינוך טיול פרוש מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד