י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

יעלון: "אסור לעולם החופשי להשלים עם טרור"

שר הביטחון התייחס לגל הטרור העולמי בצהרי שישי, והתריע כי יש לזכור זאת לפני חתימה על הסכם הגרעין האיראני

יעלון. צילום: פלאש90
יעלון. צילום: פלאש90


בעקבות מתקפות הטרור בערב שבת ברחבי העולם, ביקש שר הביטחון בוגי יעלון "להשתתף בצערן של המשפחות והמדינות מהן נרצחו אתמול אזרחים ותיירים בתוניסיה, כוויית וצרפת במתקפות טרור חמורות. מדובר במתקפות טרור שאסור לעולם החופשי להשלים עימן, ומטרתן להרתיע את מדינות המערב מלקיים חיים תקינים, לשבש את חיי אזרחיהן ולנסות למוטט את מדינות ערב המתונות.

"האסלאם הרדיקאלי וזרועות הטרור חסרות המעצורים שהוא שולח ומנסה לשלוח לכל פינה, הוא איום חמור ומסוכן על שלום העולם. על משפחת העמים להוסיף ולהיאבק בו בכל האמצעים, תוך שילוב זרועות ושיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני", אמר יעלון.

"אסור לנו להשלים עם הטרור הזה ועם שולחיו, ועל העולם החופשי להכביד את ידו בכל דרך כדי לייבש את מקורותיו, לגדוע את תשתיותיו ולפגוע בפעיליו. מדינת ישראל תסייע ככל שתוכל במאבק החשוב הזה. על העולם לזכור זאת, שעה שהוא דן עם יצואן הטרור הגדול והקטלני ביותר, המשטר האיראני, לקראת חתימה על הסכם רע בסוגיית הגרעין".

שר הביטחון אף התייחס לניסיון הפיגוע בבקעת הירדן ביום שישי, "גם בישראל היה אתמול ניסיון למתקפת טרור על ידי מחבל, ששובש נוכח תגובה מהירה ויעילה של לוחמים במילואים ובסדיר. הם ראויים לשבח על כך. מחבל שנסע ברכב לעבר מחסום "בקעות" בבקעה, פתח בירי לעבר חיילי צה"ל, החיילים פתחו באש לעבר המחבל ונטרלו אותו - לא היו נפגעים".

כזכור, ביום שישי סמוך לשעה 10:20, הגיע רכב פלסטיני למחסום בקעות בחטיבת המרחבית הבקעה, המחבל חמאד רומאנין בן 23 מהכפר עוג'ה צפונית ליריחו, ששהה ברכב ירה לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות ביטחון שוטף במחסום. בתגובה לירי, פתחו החיילים באש לעבר המחבל שנפצע באורח קשה, ופונה לבית חולים - שם נקבע מותו.

יעלון טרור פיגועים תוניסיה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד