י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבני מודיעין עילית: לא להירשם לישיבה בכיתה ז'

בעקבות פריצת הגדר, יצאו מנהלי הת"תים במכתב חריף והודיעו כי מי שיירשם - ייאלץ לעזוב את הת"ת לאלתר

ישיבת עטרת שלמה במודיעין עילית. צילום: שמוליק וינרייך
ישיבת עטרת שלמה במודיעין עילית. צילום: שמוליק וינרייך


משבר ברישום לישיבות קטנות בעיר מודיעין עילית: לאחר שרשמים מטעם הישיבות פנו להורי ילדים הלומדים בכיתה ז', במטרה לסגור עמם שילדיהם ילמדו בישיבה אותם הם חפצים לקדם ברישום של סוף כתה ח' - בעוד שנה וחצי.

בשנים האחרונות נוצרה בעיה קשה בעיר, שברוך ה' התברכה בעשרות ישיבות קטנות, כאשר כל ילד כמעט יודע כבר בתחילת לימודיו בכיתה ח' היכן ילמד בשנה הבאה, על פי 'עסקאות' שנסגרות בין הרשמים להורי הילד ופעמים עם המלמדים עצמם.

כעת, בשל הלחץ הגדול והתחרות, פנו מספר רשמים להורים שבניהם רק בכיתה ז', על מנת שיסגרו עמם מוקדם מהרגיל.

בתגובה, יצאו מנהלי הת"תים בצורה מאוחדת במכתב חריף כנגד התופעה, ובו נכתב: "שמענו בכאב רב כי ישנן שמועות לא אחריאות על פריצת גדר, לפגוע בהצלחתם של תלמידי כתות ז' המצויים בעיצומם של ימי פריחתם הרוחנית."

"אנו מבקשים מהורי תלמידי כיתות ז' לגלות אחריות ולא לשתף פעולה בשום פנים ואופן עם כל מה שקשור לרישום לישיבות קטנות, לפני הזמנים שנקבעו ע"י גדולי ישראל. עינינו לא יוכלו לראות ברעת תלמידנו המשקיעים כ"כ במשך שנות לימודם בחיידר, שהשנה האחרונה הגורלית תלך לאיבוד".

את מכתבם מסיימים המנהלים במסר ברור לאותם פורצי הגדר "במטרה לגדור גדר הוחלט שתלמידים שיסודרו בישיבת קטנות, לא יוכלו להמשיך ללמוד במסגרת הת"ת".

על המכתב חתמו שורה ארוכה של מנהלי תתי"ם בעיר ועל המכתב גם הוסיפו רבני העיר ובראשם המרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר והגאון רבי שלמה זלמן אולמן שכתבו: לצערנו אנו נדרשים לנושא זה שוב, ופשוט וברור שאין לשתף פעולה עם שום גורם בענין, כי בנפשנו ובנפש ילדנו הוא, לתת להם את הזמן לגדול ולצמוח מבלי הפרעות, והננו מחזקים את ידי המנהלים החדשים על יוזמתם.
ישיבות רישום מודיעין עילית כתה ז' תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד