י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גל הטרור העולמי: 'סלפי' עם ראש כרות

בצרפת מנסים להתאושש מהפיגוע הרצחני בשישי • הבית הלבן ואיראן פרסמו הודעות גינוי לגל פיגועי הטרור

מוחים נגד הטרור בצרפת. צילום: ישראל ברדוגו
מוחים נגד הטרור בצרפת. צילום: ישראל ברדוגו


המחבל שחשוד בביצוע מתקפת הטרור במפעל התעשייתי "אייר פרודקטס" שליד גרנובל בערב שבת בצרפת, צילם תמונת 'סלפי' עם ראשו של הקורבן ושלח אותה לנמען לא ידוע שמספרו משתייך למפעילה סלולרית בצפון אמריקה. כך דווח בתקשורת הצרפתית.

הבית הלבן גינה את מתקפות הטרור בצרפת, בכווית ובתוניסיה. בבית הלבן ציינו כי ארה"ב תמשיך לקבל עדכונים על האירועים ותסייע למדינות שהושפעו מהן ככל שיידרש. דובר הפנטגון סטיב וורן הוסיף כי נבחן אם קיים קשר בין שלושת הפיגועים.

ג'ון קירבי, דובר במחלקת המדינה האמריקנית, אמר כי לא קיימות הכוחות שמצביעות על קשר בין הפיגועים בצרפת, בתוניסה ובכוויית, שגבו את חייהם של עשרות בני אדם. עם זאת, הדגיש קירבי כי בשלושת המקרים "מדובר ללא ספק במתקפות טרור".

נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק קרא למדינות אירופה להגדיל את תקציבי הביטחון שלהן כדי "להתמודד עם השינויים הדרמטיים של הסביבה הביטחונית ביבשת". זאת בעקבות הפיגוע בצרפת וכן על רקע הפיגועים בכוויית ובתוניסיה שגבו את חייהם של עשרות בני אדם.

משרד החוץ של איראן הוציא הודעת גינוי לשלושת פיגועי הטרור אמש בתוניסיה, צרפת וכוויית: שם נהרגו כ-65 בני אדם "המעשים האלה מנוגדים לתורת האיסלאם". בהודעה נפרדת הנוגעת לטבח בתוניסיה נכתב: "על מדינות האיסלאם לנקוט צעדים נגד הטרור, שמזיק לאחדות ותדמית האיסלאם".

דובר ממשלת צרפת הדגיש כי הפיגוע במפעל בגרנובל לא בוצע בגלל שהמקום נמצא בבעלות אמריקנית. במקביל, התובע הכללי של פריז ציין כי ארבעה בני אדם מוחזקים במעצר בחשד למעורבות בפיגוע. התובע ציין כי יאסין סאלי, שעל פי החשד רצח את מעסיקו וערף את ראשו, יכול היה להיכנס למפעל בקלות בגלל שביצע משלוחים רבים למקום.

שלטונות כוויית עצרו כמה בני אדם בחשד ששיתפו פעולה עם המחבלים המתאבדים בפיגוע אמש. כך מסרו מקורות רשמיים במדינה. בפיגוע במסגד השיעי 'אימאם סאדיק' בכוויית סיטי נהרגו 27 אנשים ונפצעו למעלה מ-200. כמו"כ, תוגברה האבטחה על מתקני הנפט.

ממשלת תוניסיה הודיעה על סגירתם של 80 מסגדים שלא נמצאים תחת שליטתה, כאמצעי זהירות לאחר מתקפת הטרור שאירעה ביום שישי במלון "אימפריאל מרהאבה" בעיר סוסה, שם נהרגו לפחות 39 בני אדם ונפצעו כ-36. בין ההרוגים לפחות חמישה בריטים וכן אזרחי גרמניה, בלגיה, צרפת ואירלנד.
סלפי ראש צרפת תוניסיה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד