כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תקרית חמורה בבית אל: ירי לעבר אמבולנס

אמבולנס הותקף סמוך לבית אל, ובדפנות הרכב נמצאו כמה חורי קליעים • בחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש

צילום: שלום גליל
צילום: שלום גליל


ירי בוצע הערב (מוצ"ש) לעבר אמבולנס מגן דוד אדום סמוך לבית אל. בחסדי שמים אין נפגעים באירוע. על האמבולנס נמצאו 3 חורים שנוצרו ככל הנראה מפגיעת הקליעים.

מהיישוב בית אל נמסר, כי הערב בוצע ירי על אמבולנס בכניסה לישוב בית אל. באמבולנס זוהו 3-4 פגיעות, ללא נפגעים. הירי בוצע מכביש ביתין שנסלל לאחרונה אך נסגר לאחר יום אחד בלבד בשל אירוע בטחוני.

עד כה נמצאו בנקודת מרבץ 19 תרמילים של מה שנראה כירי מנשק קארל גוסטב. באמבולנס יש 5 פגיעות כולל קליע שנתקע בשמשה בדרך החוצה.

ראש מועצת בית אל שי אלון בתגובה: "הכביש לביתין היה סגור מעל עשר שנים בשל בעיות בטחוניות. כאשר הוחלט לאחרונה לפתוח את הכביש מחדש התרעתי בפני אלוף הפיקוד, שר הביטחון, שר התחבורה והאלוף מרדכי - מתאם הפעולות בשטחים, על הסכנה הבטחונית והתעבורתית במקום. אלוף הפיקוד החליט בכל זאת לפתות את הציר, אך כבר ביום הראשון היה אירוע בטחוני בעקבותיו נסגר הכביש.

"הערב הגיעו המפגעים דרך הציר הקיים ונמלטו, לאחר שירו באמבולנס, שבדרך נס לא נפגע בו איש. הכתובת הייתה על הקיר ואנו דורשים ממערכת הביטחון לא לפתוח את הכביש, ולסגור גם את צידו השני כך שמפגעים לא יוכלו להגיע לקרבת בית אל ולברוח".

דובר מד"א זכי הלר מסר: "הערב סמוך לשעה 23:00 דיווח פאראמדיק מד"א שנהג באמבולנס של מד"א על כביש 60 סמוך לישוב בית אל, על מספר יריות שנורו ופגעו באמבולנס ורק בדרך נס לא גרמו לפגיעה באיש. הנושא נמצא בבדיקה של כוחות הביטחון".

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "במד"א, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, רואים בחומרה את האירוע המהווה חציית קו אדום של ניסיון לפגוע במתכוון ברכב המיועד לטיפול ולפינוי פצועים וחולים. אנו בטוחים שכוחות הביטחון שפועלים מסביב לשעון ימצו את הדין עם האחראים לתקרית הקשה ומקווים שגם בצד השני יפעלו בנחישות ובקשיחות על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד".
ירי בית אל אמבולנס מד''א טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד