ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לונדון: נעצר מארגן ההפגנה האנטישמית בשבת הקרובה

הצעיר שארגן את ההפגנה הצפויה בשבת בשכונה החרדית גולדרס גרין, נעצר על ידי המשטרה

לונדון, צילום: גילי יערי, פלאש90
לונדון, צילום: גילי יערי, פלאש90


הקהילה החרדית בשכונת גולדרס גרין נושמת לרווחה: שבוע לפני מועד ההפגנה האנטישמית שתוכננה לשבת הבאה י"ז בתמוז בשכונת גולדרס גרין - השכונה החרדית בלונדון, עצרה המשטרה את אחד ממארגני ההפגנה, שקרא למפגינים להביא עימם להפגנה דגלי ישראל וספרי תלמוד, שאותם ישרפו המפגינים בתחילת ההפגנה.

בהודעת המשטרה נאמר כי המשטרה עצרה צעיר בן 22 ממארגני ההפגנה שמואשם בהסתה לגזענות. לפני שבוע פרסם יהושע בונהיל בן ה-22 ומראשי המארגנים פוסט בבלוג שלו בו הוא קורא למפגינים להביא עימם להפגנה דגלי ישראל וספרי תלמוד, שישרפו בטקס מיוחד בתחילת ההפגנה.

ביום רביעי האחרון פרסם בונהיל בבלוג שלו דמויות פרו-נאציות. באחת הקריקטורות נראה יהודי על רקע מחנה בירקנאו באושוויץ שוכב על הדשא ובידו ספריי ריסוס "קוטל עשבים" שהוא מרסס על יהודי, ומעל הקריקטורה נכתב בגדול "לשחרר את גולדרס גרין". בהמשך קורא בונהיל להגיע להפגנה.

בהמשך הבלוג אומר בונהיל כי הוא לא מפחד מזה שהמשטרה תעצור אותו, וגם אם היא תושיב אותו בכלא לכמה חודשים, אין לו בעיה עם זה, ומיד לאחר שישתחרר ימשיך לארגן את ההפגנות. בפוסט שכתב בונהיל בשבוע שעבר הודיע כי הם מתכוונים לארגן הפגנות נוספות גם בשכונה החרדית סטמפורד היל ובשכונות חרדיות הנוספות.

יצויין כי ראשי הקהילה החרדית בגולדרס גרין פנו למשטרה ולגורמי ממשל נוספים במטרה למנוע את קיום ההפגנה האנטישמית שמטרתה ללבות את האנטישמיות נגד הציבור היהודי והחרדי. בתגובה אמרה המשטרה כי אין לה שום סיבה חוקית לבטל את ההפגנה בשל חוק חופש הדיבור, עם זאת היא מודעת לחרדת התושבים החרדיים, והיא הבטיחה לעשות הכול כדי שההפגנה תתקיים בשקט ללא אלימות ומבלי לעבור על החוק.

עסקנים חרדיים ימשיכו במהלך השבוע להפעיל לחץ על המשטרה ועל גורמים פוליטיים כדי שהמשטרה תשלול את רשיון קיום ההפגנה.
גולדרס גרין אנטישמים לונדון הפגנה תלמוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד