י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברוקלין: חרדים יגדלו מריחואנה 'גלאט כשר'

חסיד סאטמר וחסיד גור מתמודדים במכרז בניו יורק לגידול מריחואנה, ומבטיחים לספק מוצר 'כשר למהדרין'

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90


שני חסידים בעלי חברה ניו יורקית, מתמודדים על הזיכיון לייצר מריחואנה רפואית ומבטיחים לייצר מריחואנה רפואית "כשרה למהדרין". השניים טוענים כי כבר קיבלו הבטחה למתן כשרות משני גופי כשרות בעל שם עולמי.

לפני מספר חודשים פרסמה מדינת ניו יורק מכרז ליצור מריחואנה רפואית, מדובר בחמישה מפעלים שיזכו לאישור לייצר את המריחואנה. למכרז ניגשו 43 חברות, בהם גם חברה בבעלותם של מיכאל מלניק - חסיד גור, וליאו פרידמן - חסיד סאטמר, שניהם בעלי מספר בתי אבות ברחבי ארה"ב, והם החליטו להתמודד על האישור הנחשק - שרווח משמעותי בצידו.

במקביל, ראש עיריית סקנקטדי שיגר למשרד הבריאות מכתב המלצה, בו הוא מציין כי ניו יורק היא העיר הגדולה ביותר ברחבי ארה"ב במספר היהודים שומרי הכשרות שיש בה, ומתן זיכיון לחברה חרדית ליצור מריחואנה רפואית כשרה, יאפשר לכל תושב במדינת ניו יורק שנצרך לתרופה להשתמש בה - כולל שומרי הכשרות, שיוכלו להשתמש בתרופה החיונית גם מבלי שייאלצו לעבור על חוקי הדת.

בעלי החברה החרדיים אמרו כי הם מתכוננים להקים את המפעל לייצור מריחואנה כשרה למהדרין באזור "אולסטר קאונטי", ובבעלותם שטח של 12 דונם שמוכן כבר לזריעת המריחואנה אותה הם מתכוננים לגדל.

סוגיית כשרות המוצר עלתה על סדר יומם של פוסקי הלכה בניו יורק. הרב דוד בלייך, פרופסור לתלמוד בישיבה יוניברסיטי, אמר כי מריחואנה רפואית בצורת כדורים אינה צריכה הכשר מיוחד, אבל בצורת קפסולות או נוזל, ייתכנו בעיות כשרות, ומכל שכן מריחואנה בתוך דברי מאכל, זקוקה לכשרות בדיוק כמו כל עוגיה אחרת. גם הרב משה אלפנט, העומד בראש מערכת הכשרות העולמית או יו, אמר כבר מספר פעמים כי מערכת הכשרות שוקלת בחיוב הענקת תעודת כשרות למוצרים שמכילים מריחואנה.
ברוקלין מריחואנה כשר ייצור סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד