י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ספר חדש: מדוע סירב הגראי"ל לקבל מיליונים?

בספר החדש "גדול בקרבך" שיצא השבוע, נחשף סיפור מדהים על תשובתו החריפה של הגראי"ל לגביר נודע מארה"ב

ספר חדש: מדוע סירב הגראי"ל לקבל מיליונים?


בספר "גדול בקרבך" שהופיע השבוע לאור, נחשפים לראשונה עובדות מתוך הבית הגדול ברחוב חזון איש 5.

הנה סיפור לדוגמה, מתוך הספר: גביר אדיר מאילי ההון שבעולם הגיע לפתחו של מרן ראש הישיבה באמתחתו המחאות תמימות בסכום כולל של מאה מליון דולר. לדבריו רוצה הוא לעזור לאברכים, לעזור לאברכים ניתן בכל מיני דרכים טובות ומועילות, ניתן לחלק תרומות לצרכים שוטפים, ניתן לחלק מלגות על חבורות ומבחנים, ניתן לפתוח כוללים או לארגן חלוקות של ביגוד והנעלה ומזון, הרבה דרכים טובות למטרה נשגבה ומרוממה זו. אולם ככל שארכה השיחה במעונו של ראש הישיבה, התברר כי הגביר הלזה אינו מתכנן לחלק תרומות ללא תמורה. הוא רוצה לפתור את "מצוקתם" של האברכים מהשורש... או באופן גלוי יותר רוצה הוא לממש מה שכל המחריבים והמהרסים של היהדות הנאמנה מרננים ומצפצפים בחלקת לשונם – "להוציא את החרדים ממעגל העוני..."

ובכן יש לו דרך פשוטה לממש את הציפיות שלו. יש לו תקציב בלתי מוגבל העומד על מאה מליון דולר, תקציב זה הוא מייעד למטרה תמימה – עבור הכשרה מקצועית לאברכים, כדי שיוכלו להשתלב במעגל העבודה.

בבת אחת התברר כי היושב בחדרו של ראש הישיבה לא לנו הוא כי אם לצרינו, ולא מעט חוצפה יש בדבר להכנס אל הקודש פנימה עם הצעה הנוגדת את השקפת עולמנו.

ברגע ששמע ראש הישיבה את קצה כוונותיו, מיד עברה השיחה והפכה לדברי תוכחה ומוסר. ראשית לכל השיבו דבר קצרות ומפורשות – לא! – אין צורך בזה! כדי שלא יטעה ויחשוב שיש בהצעתו תועלת כלשהי. מי שחושב שצבור האברכים זקוק לפתרונות מהשורש מי שהפתרונות מהשורש שלו הם הם פגיעה בשורש נשמתנו עליו לשמוע באופן ברור – לא. אין צורך. אלא שבזאת לא די אחר הסרוב המוחץ באו דברי תוכחה ומוסר בלי להתחשב במעמדו הרם של הגבור הנכבד, הגראי"ל השמיע באזניו דברים נוקבים על חשיבות לימוד התורה בטהרה ואת הגן עדן האמיתי שיש לכל אברך ואברך שמשקיע את כל כולו בעסק התורה בלי כל קשר למצבו הכלכלי.

את דברי הכבושין סיים רבנו בזעקה הבוקעת מעמקי הלב: הנח להם לאברכים להמשיך ללמוד, אל תגעו במשיחי!

הגביר נאלץ לעזוב את המקום עם הכסף ועם התכניות שלא זכו לשמץ של עידוד.
גביר אברכים הגראיל תרומה ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד