י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בדיקה: למי ומתי משתלם ליסינג פרטי?

יוקר המחיה מקשה על הכיס ומקשה גם על קניית רכב, עם זאת יותר מכוניות עולות על הכביש בישראל מדי שנה. הדרך של השוק לפתור את בעיית המימון היא ליסינג. על ההבדלים בין ליסינג פרטי לתפעולי ולמי זה מתאים

בדיקה: למי ומתי משתלם ליסינג פרטי?


מהו ליסינג ומה ההבדל בין ליסינג פרטי לתפעולי?
שוק הליסינג בישראל פורח בשנים האחרונות. אם בעבר הוא פרץ בסערה עבור חברות וארגונים בלבד, כיום בשל יוקר המחייה הוא הונגש גם עבור השוק הפרטי ויותר ישראלים יכולים להרשות לעצמם רכב חדש. במושג ליסינג הכוונה היא לשיטת השכרה בה הלקוח שוכר מידי חברת הליסינג רכב חדש ומשלם עליו תשלום חודשי, כאשר הרכב נותר עדיין בבעלות החברה. בתום תקופת העסקה יוכל הלקוח לממש את האופציות על הרכב במספר דרכים: או לשדרג את הרכב לחדש; או לקנות את הרכב; או להחזיר אותו לחברת הליסינג.

ישנן שתי שיטות אופציונליות למימון רכב בליסינג: האחת, ליסינג תפעולי. בשיטה זו הלקוח הוא חברה/ארגון אשר שוכר את הרכבים לעובדיו. הארגון מחליט על כמות הרכבים, סוגם, סוגי טיפולים, ביטוח ועוד. העובד יכול לבחור רכב ממגוון של רכבים המוצע לו ללא תשלום מקדמה על הרכב. בתום החוזה, העובד יוכל להחליט אם לחדש אותו או להחזיר אותו לידי חברת הליסינג.
בליסינג פרטי לעומת זאת, הלקוח הוא הנהג עצמו, ההשכרה מתבצעת ישירות מול חברת הליסינג ולא דרך מקום העבודה. השוכר משלם מקדמה, לרוב בגובה של עד 30 אחוז מעלות הרכב, ואת היתרה ישלם בתשלומים חודשיים של עד שלוש שנים. בתום התקופה הוא יוכל להמשיך להשכיר את הרכב; לרכוש אותו כך שיעבור לבעלותו; או לשדרג אותו לרכב מדגם חדש יותר.

יתרונות וחסרונות הליסינג הפרטי
כדרך מימון לרכב, לליסינג הפרטי ישנן יתרונות וחסרונות. היתרונות הם שהלקוח אינו מוגבל כמו בליסינג התפעולי – הוא יכול לבחור לעצמו רכב מתוך מגוון רחב ביותר; שיטה זו מנגישה רכב ליותר ויותר נהגים למרות יוקר המחייה הגבוה בישראל; ובעיקר, העובדה שניתן לנהוג ברכב חדש מבלי לספוג את ירידת הערך שלו כי ישנה אפשרות לשדרג אותו כל שנתיים – שלוש. הנקודה האחרונה חשובה במיוחד, משום שרכב הוא נכס שהערך שלו כל הזמן נמצא בירידה, כל שנה ערכו יורד באלפי ועד עשרות אלפי שקלים וחבל להשקיע בו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם לליסינג הפרטי ישנם חסרונות. בראש ובראשונה, זה כמו לשכור דירה: אתם משלמים תשלום חודשי, אבל הרכב לא באמת שלכם. חברת הליסינג מחליטה במה הוא יאובזר למשל, ולא פעם האבזור המוצע לא מגוון כמו הרכבים למכירה. חסרון נוסף הוא שעם כמה שמגוון הרכבים הוא רחב, הוא עדיין לא רחב כמו השוק עבור רכבים למכירה: גם כאן החברה תאפשר לכם לבחור רק מתוך צי של רכבים המיועד לליסינג.

למי מתאים הליסינג הפרטי?
בגדול, הליסינג הפרטי כשיטת מימון לרכב חדש מתאימה לכל נהג אשר לא יכול לממן רכישת רכב במימון עצמי מלא עם או ללא תלות במסגרת האשראי שלו. השיטה מתאימה גם לכל מי שנוהג להחליף רכב כל כמה שנים כדי לנהוג ברכב חדש, שכן היא מאפשרת להצטייד בו מבלי לספוג את ירידת הערך שלו.

לסיכום, שוק הליסינג הפרטי בהחלט צובר תאוצה בשנים האחרונות והוא בעל יתרונות לצד חסרונות. יחד עם זאת, כל מי שרוצה להבטיח לעצמו נהיגה ברכב חדש כל שלוש שנים, מבלי להתעסק במכירת הרכב וירידת ערכו. שיטה זו מתאימה לו.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד