ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אוקראינה: אנטישמים שרפו את האמבולנס היהודי

ב'הצלה אוקראינה' מתקשים להתמודד עם אבדן הרכב היקר, שסייע להצלת יהודים רבים ברחבי אוקראינה • תמונות

אוקראינה: אנטישמים שרפו את האמבולנס היהודי


אתמול (א) בשעות הלילה הציתו אנטישמיים את האמבולנס של 'הצלה אוקראינה'.

האמבולנס, ששימש בשנים האחרונות את הארגון במאות מקרים של פינוי חולים יהודים מרחבי אוקראינה לקבלת טיפול רפואי, עמד הכן ליד הכינוסים הגדולים ביארצייטים באוקראינה והעניק מענה רפואי בברדיטשוב - רבי לוי יצחק מברדיטשוב, בוולודניק - בעל השארית ישראל, האדיטש - בעל התניא ועוד... ורק לאחרונה ליווה את מסע חסידי ויז'ניץ ובאיאן בראשות האדמו"רים. כאמור, הלילה הוא הוצת בידי אוקראינים אנטישמיים שככל הנראה לא ראו בעין יפה את הפעילות היהודית באוקראינה.

לאמבולנס נגרם נזק רב, וכמו כן לציוד הצלת חיים שהיה בתוך האמבולנס.

מהמשטרה המקומית נמסר, כי מממצאים שנלקחו מהזירה ניתן להסיק שהמטרה היתה אנטישמית ע"י זיהויו של האמבולנס כמספק שירות ליהודי אוקראינה.

יו"ר 'הצלה אוקראינה', הרב הלל כהן, שעוסק בימים אלו בהכנות הלוגיסטיות לקראת חגי תשרי והגעת עשרות אלפי חסידי ברסלב לאומן בראש השנה, נותר בפני שוקת שבורה למראה האמבולנס המפויח, אולם הוא מבטיח לעשות הכל כדי להיות מוכנים ולתת את הסיוע הנדרש למאות האלפים הפוקדים את אוקראינה במשך השנה בכלל וליהודי אוקראינה בפרט.

המשטרה מבטיחה לשים יד על הפורעים בטענה שהם ידועים למשטרה וזו לא הפעם הראשונה שהם מתנכלים לסמלים יהודיים.

חבר הנאמנים של 'הצלה אוקראינה' כבר התכנס ונעשתה פניה לשלטונות דרך מר יוסף זיסלס יו"ר הוועד ליהודי אוקראינה ומנכ"ל הקונגרס היהודי האירו-אסייתי, בבקשה למצות את הדין עם הפורעים. כעת שוקלים את הצעדים הבאים, אבל מבטיחים לרכוש 2 אמבולנסים חדישים ומשוכללים.











אמבולנס אוקראינה אנטישמים השחתה גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד