כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק מתריעה: צומת אלנבי-רוטשילד בת"א מסכן את התושבים

עמותת אור ירוק: צומת הרחובות אלנבי-שדרות רוטשילד בתל אביב מסכן את התושבים. "על הרשות המקומית לדאוג לתשתיות תקינות ועל המשטרה לדאוג לאכיפת חוקי התנועה באזור זה"

אור ירוק מתריעה: צומת אלנבי-רוטשילד בת"א מסכן את התושבים


בחודש אפריל האחרון, עמותת אור ירוק ערכה סיור מיוחד לבדיקת ליקויים בצומת הרחובות אלנבי-שדרות רוטשילד בעיר תל אביב. את הסיור ערך מומחה לניהול ובקרת איכות הכבישים שמתנדב בעמותת אור ירוק. החוקר מציין בדו"ח מספר ליקויים שהטיפול בהם יביא לשיפור בטיחות הנהגים והולכי הרגל שחולפים שם מדי יום.

ראשית, כלי רכב שמגיעים מכיוון רחוב אלנבי ופונים ימינה לשדרות רוטשילד, חייבים לסטות לנתיב השני. הסיבה לכך היא שקיים עמוד חשמל בפינת הרחוב שלא מאפשר פניה בטוחה ימינה. בנוסף, כלי רכב חונים בתוך הצומת, וכתוצאה נאלצים הנהגים הנוסעים מכיוון צפון בשדרות רוטשילד לעצור ולעיתים אף לגרום לחסימת הצומת לתנועה ברחוב אלנבי.

שנית, בימים א' עד ה' בין השעות 10:00-19:00, רחוב אלנבי סגור משני הכיוונים לתחבורה למעט תחבורה ציבורית. למרות זאת, במהלך הסיור, זיהו מתנדבי עמותת אור ירוק הרבה כלי רכב פרטיים שנוסעים בנתיבים שמיועדים לתחבורה ציבורית וביניהם תנועה ערה של משאיות, טנדרים של בעלי מלאכה ורכבי שירות שמספקים סחורה לחנויות. תנועת כלי הרכב ברחוב זה גורמת לעומס רב ונובעת מהיעדר אכיפה משטרתית.

בעיה נוספת שנמצאה היא חצייה מרובה של הולכי רגל ברמזור אדום. אי ציות לחוקי התנועה באזור זה נובעת ככל הנראה גם היא מהיעדר אכיפה של המשטרה. בנוסף, מעברי החציה בצומת אלנבי-שדרות רוטשילד דהויים ובחלק אין צבע בכלל ויש צורך לחדשם. כמו כן, בפניה ימינה מרחוב אלנבי, לבאים מכיוון מערב, לצומת רוטשילד נמצא כי האספלט בכביש פגום.

עמותת "אור ירוק": "צומת אלנבי ושדרות רוטשילד בתל אביב הוא אחד הצמתים האדומים ומסוכנים ביותר בישראל על פי משטרת ישראל. בצומת מסוכן זה יש עומסי תנועה רבים ותנועה רבה של הולכי רגל. לכן, יש לדאוג לתשתיות תקינות ולאכיפת חוקי התנועה באזור זה. כך, ניתן יהיה להגן על בטיחותם של משתמשי הדרך בכדי למנוע אובדן חיים".
אור ירוק תנועה כביש פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד