י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מועצת הרבנות אישרה הארכת כהונה לרב ריסקין

סוף הסאגה: מועצת הרבנות הראשית אישרה את הארכת כהונתו של רב העיר אפרת, הרב שלמה ריסקין, גם לאחר גיל 75

מועצת הרבנות. צילום: פלאש 90
מועצת הרבנות. צילום: פלאש 90


מועצת הרבנות הראשית לישראל אישרה הצהריים (ב) את הארכת כהונתו של רבה של העיר אפרת הרב שלמה ריסקין, לאחר שהגיע לגיל 75 ונדרש ע"פ תקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר) תשס"ז-2007 לקבל את אישורה של מועצת הרבנות הראשית לישראל לצורך הארכת כהונתו עד לגיל 80.

במהלך הדיון במועצה, הונחה חוו"ד משפטית על שולחנה של המועצה שקבעה באופן חד משמעי כי בעת שמועצת הרבנות הראשית דנה בשאלת הארכת כהונת רבני עיר, עליה להתמקד אך ורק בשאלת כושרם הבריאותי של המבקשים ולא לדון בשאלות מהותיות. במהלך הדיון הביע חברי המועצה את מורת רוחת מחוו"ד זו שלמעשה אינה מאפשרת לרבנות הראשית לדון באופן מהותי בעניין הארכת הכהונה.

בעקבות חוו"ד זו, אישרה מועצת הרבנות הראשית את הארכת כהונתו של הרב שלמה ריסקין למשך 5 שנים נוספות. יחד עם זאת, הביעה המועצה מורת רוח מחלק מעמדותיו ההלכתיות.

בעקבות חוו"ד, החליטו חברי המועצה על הקמת וועדה שתדון בשאלת הארכת כהונת הרבנים ותמליץ על השינויים הנדרשים כדי שמועצת הרבנות הראשית תוכל לדון בשאלות מהותיות בעת הארכת כושר הרבנים. הוועדה תביא המלצותיה כדי לשנות מצב זה.

במהלך הדיון בעניינו של הרב ריסקין, הונח לפני חבריה מכתבו של הרב ריסקין ובו הוא כותב כי נמנה על מערך הרבנים המקומיים שהינם חלק בלתי נפרד מהרבנות הראשית לישראל וע"כ הוא פונה בבקשה להאריך את כהונתו ב-5 שנים נוספות וכאמור המועצה אישרה את הארכת הכהונה.

כזכור, בשאלת ההארכה המדוברת התנהל מאבק חריף בין מספר חברי מועצת הרבנות הראשית אשר דרשו שלא להאריך את כהונתו זאת בעקבות דעותיו הליברליות למדי.

הדיון בנושא יצר עימות חריף בין המגזר הדתי לאומי לרבנות הראשית, וגורמים רבים במגזר יצאו להתקפה כנגד הניסיון להדיח את ריסקין ואיימו במשבר עם הרבנות.

מסיעת הבית היהודי נמסר בתגובה: "הרבנות הראשית עשתה את המעשה הראוי והנכון הרב ריסקין ימשיך לשרת את קהילתו בנאמנות ולקרב רבים אל היהדות. בייחוד בהתברר התוצאה, הסאגה הייתה מיותרת."
ריסקין מועצת רבנות אישור הארכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד