כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

תקף ופצע חרדים בחג - ונשלח לשנה מאסר

אחמד אבו אלחלאווה שהורשע בפציעת מתפללים בדרך לכותל בחג שבועות, ישלם גם קנס זעום של 500 שקל לכל פצוע

תמונת הנאשם הבוקר בבית המשפט. צילום: סוכנות תצפית
תמונת הנאשם הבוקר בבית המשפט. צילום: סוכנות תצפית


בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות השופט משה יועד הכהן, הרשיע הבוקר (ב) את אחמד אבו אלחלאווה (כיום בן 21), תושב שכונת בית חנינא שבצפון ירושלים, בתקיפת מתפללים יהודים שהיו בדרכם לתפילת חג השבועות בכותל המערבי ונקלעו בשוגג להפגנות יום הנכבה לפני כשנתיים (15.5.13) שהתקיימו בצומת הרחובות סולטאן סולימאן ודרך שכם שבמזרח ירושלים. בית המשפט הרשיע את אבו אלחלאווה בשורת עבירות ובהן תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות על רקע גזעני.

לפי המתואר בפרוטוקול הדיון שהגיע לידי תחקירן סוכנות הידיעות תצפית, אבו אלחלאווה השתתף בהפגנה כאשר הוא לובש חולצה ועליה הכיתוב "פלסטיני" תוך שהוא צועק יחד עם אחרים קריאות לאומניות, כאשר חלפה במקום ההפגנה קבוצת חרדים ובה גם קטינים הלבושה בבגדים מסורתיים שעשו דרכם לכותל. אבו אלחלאווה ופורעים נוספים, החלו לתקוף את הקבוצה באכזריות תוך כדי שימוש בין היתר באגרופים, בעיטות דגלים וסמרטוטים בוערים. המתפללים היהודים ניסו להימלט מהתקיפה אך הפורעים החלו לזנב בהם תוך שהם ממשיכים לתקוף אותם ואף תולשים מהיהודים חלקי לבוש שונים.

פרש משטרתי שהיה במקום, החל במרדף אחר אבו אלחלאווה עד שלבסוף זה נעצר בדוכן בו ניסה להסתתר על ידי כוח מג"ב, תוך כדי התנגדות למעצרו. אחד מן היהודים שהותקפו אושפז בבית החולים לתקופה ממושכת ונגרמו לו חבלות ממשיות, אחרים נחבלו אף הם בצורה קשה.

לאחר שחרורו מן המעצר הראשוני, הועבר אבו אלחלאווה למעצר בית, שם היה נתון תחת תסקיר מבחן של בית המשפט, ובו ניסה להשתקם באמצעות לימוד צילום ועבודה בבית מלון בירושלים, ואף הביע צער וחרטה על השתתפותו בתקיפה הגזענית כנגד היהודים. בני משפחתו של אבו אלחלאווה אף הם התנגדו לתקיפה, ואביו העובד בירושלים כנהג מונית כינה אותה "מעשה שלא ייעשה" והביע נכונות לפצות את המותקפים.

לעומת זאת, הפרקליטות ראתה את התקיפה בחומרה רבה, אשר פגעה בביטחונם האישי של היהודים שהותקפו, בשלמות גופם ובכבודם, וכן בביטחון הציבור אשר מעוניין להתהלך חופשי. עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות ירושלים ציין בפני בית המשפט כי בעצם הצטרפותו של אבו אלחלאווה להפגנה ולתקיפת היהודים, הוא אחראי לכל מכלול האירועים שקרו לאחר מכן. בנוסף, עו"ד ליבסקינד הדגיש בפני בית המשפט כי בעבירות דומות מן הסוג הזה נוהג בית המשפט לשלוח את הנאשם לתקופת מאסר זאת אף ללא מניע גזעני, שבמקרה הנוכחי ישנו, וכי על בית המשפט לבטא את הסלידה שיש לחוש מהמעשים אותם ביצע הנאשם ולהעביר מסר כי עבירות אלימות בין אוכלוסיות שונות בעיר על רקע גזעני הן תופעות שאין החברה הישראלית מוכנה לסבול.

לאחר שקילת הנתונים, בית המשפט קצב את עונשו של אבו אלחלאווה ל-12 חודשי מאסר בפועל, מתוכם ינוכה חודש בו שהה כבר אבו אלחלאווה במעצר ראשוני שלאחר התקיפה, ול-12 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים. בנוסף, חויב אבו אלחלאווה לפצות כל אחד מהיהודים שהותקפו בסכום של 500 ש"ח. על גזר הדין הוטל עיכוב ביצוע למשך 45 יום לבקשת הסנגור המעוניין להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

סנגורו של הנאשם עו"ד נמיר אדלבי הגיב לסוכנות תצפית בעקבות כתב האישום ואמר כי העונש שהוטל על הנאשם הנו עונש לא קל למרות חומרת העבירות בהן הורשע הנאשם, עו"ד אדלבי מסר בדבריו לסוכנות תצפית כי הם שוקלים להגיש ערעור לבית משפט העליון גם על הכרעת הדין וגם על גזר הדין.
פצוע שבועות תקיפה קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד