י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתח בכנסת: ליברמן יתנגד, נתניהו מתגייס

יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי לא ייתן סולם לממשלה, בהצבעה על העברת סמכויותיו של דרעי לידי הממשלה בסוגיית הגז

ליברמן ונתניהו. צילום: יונתן סינדל - פלאש 90
ליברמן ונתניהו. צילום: יונתן סינדל - פלאש 90


דריכות בכנסת לקראת ההצבעה הצפויה הערב (ב) על העברת הסמכויות של שר הכלכלה אריה דרעי לפי סעיף 52 אשר מקנה לו את סמכויות הממונה על ההגבלים, לידי הממשלה.

זמן ההצבעה נקבע לסיום סדר היום, והיא צפויה להתקיים לאחר חצות הלילה.

הצהריים (ב) נפגשו פעמיים במשכן הכנסת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הכלכלה אריה דרעי. ההערכות הן כי נתניהו דרש מדרעי לקבל בחזרה לידיו את הסמכויות ובכך למנוע מבוכה לקואליציה, אך נכון לשעות אלו דרעי טרם השיב בחיוב. ראש הממשלה אף נפגש הערב עם שר האוצר משה כחלון בניסיון לשכנעו להצביע יחד עם הקואליציה, אך טרם הגיעו להסכמה.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע בפתח ישיבה הסיעה בכנסת שמפלגתו תצביע נגד הממשלה בהצבעה על הגז. לטענתו, הוא מברך על ההסכם, אך לא ייתן סולם אלקטורלי לממשלה. "לש"ס וכולנו לא נוח מסיבות אלקטורליות - ומגלגלים את זה לפתחנו. אם ראש הממשלה לא יכול להכריח אותם להצביע, שיפטר אותם, או שיכריח את דרעי לחתום או שיהפוך להצבעת אמון".

לדברי ליברמן, אם תהיה הצבעה על המתווה - הוא יתמוך. "אין מה להסתיר את המתווה. הוא טוב ויש להביא אותו לידיעת הציבור". לדברי ליברמן, לישראל ביתנו היתה עמדה עקרונית. "כשדו"ח ששינסקי הגיע לממשלה הקודמת, היינו המפלגה היחידה שכל שריה התנגדו לששינסקי. אני תומך בכל לבי במתווה. שוחחתי עם שטייניץ, דרעי, בנט ואחרים. ההסכם טוב ואני מברך את כולם וגם את היזמים".

ליברמן גם טען כי "יש השתלטות עוינת על השיח הכלכלי. מה שאנחנו שומעים משלי יחימוביץ זהבה גלאון ודה-מארקר זה בולשביזם ופופוליזם. רואים חפיפה של השמאל הרדיקלי בין אלו שמובילים את הקמפיין נגד הגז לבין שוברים שתיקה, יש דין, וגם לגבי מקורות המימון שלהם. אלה שתמיד נגד עמדת ישראל ותמיד בעד העמדה הפלסטינית - הם גם נגד הגז".

עם זאת, תקף את הממשלה על התנהלות ההצבעה. "הממשלה בורחת מאחריות. כולם מחפשים ניגוד עניינים ולא להצביע, למרות שהיועמ"ש של הכנסת הבהיר שאין בהצבעות ניגוד עניינים. אנחנו בעד משחק פוליטי הוגן אבל אנחנו לא נתמוך כי ההצבעה לא על המתווה. אם ראש הממשלה רוצה להצביע, שיכריח את שר הכלכלה להצביע או שיהפוך את ההצבעה להצבעת אמון ויכריח את כולם להצביע.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הצהריים למתווה הגז בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת ואמר: "ישנה מדינה לא רחוקה מאיתנו שנמצאת במשבר כלכלי עמוק ואני מאחל לה בכל לב שתצא מזה. אך אם הייתי נוקט כראש ממשלה וכשר אוצר במדיניות כלכלית פופוליסטית - היינו בדיוק במצבה של יוון."



נתניהו הוסיף ואמר: "אנחנו צריכים לנהוג היום באחריות. מתווה הגז הוא מתווה אחראי וטוב ששובר את המונופול ויזרים לקופת המדינה מאות מיליארדים של שקלים – לחינוך, לרווחה, לבריאות ולצרכים נוספים. זה הזמן לגלות מנהיגות ואחריות. צריך לקדם ולאמץ את המתווה".
נתניהו יוון גז מתווה וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד