כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ציבור, מוזמנים לפנות: אייכלר נכנס לתפקידו

הח"כ הבעלזאי נכנס לתפקידו, והקולגות מיהדות התורה הגיעו לברך: "הכל החל מן הוועדה הזאת בשקט ובצנעה" • צפו

ציבור, מוזמנים לפנות: אייכלר נכנס לתפקידו


לאחר כמעט חודשיים מהקמת הממשלה, נכנס הבוקר (ב) ח"כ ישראל אייכלר לראשות הועדה לפניות הציבור בכנסת במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין המליץ על בחירת היו"ר ח"כ ישראל אייכלר ואמר כי הוועדה הזו שונה מכל ועדות הכנסת. אין לה גבולות מוגדרים המגבילים את תחומי פעילותה. לכן הסמכויות שלה תלויים במיומנות של יו"ר הוועדה להיות כתובת לפניות של כל אזרח. ועדה זו הופכת את הכנסת לכתובת לפתור את בעיות האזרח היחיד ולא רק לדיונים וקביעת חוקים ומדיניות כללית.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, בירך את היו"ר הנכנס ח"כ ישראל אייכלר בשם הסיעה כולה. גם שר הדתות דוד אזולאי, שהיה יו"ר הועדה הזו בשנים עברו, בא לברך את היו"ר הנכנס וציין כי היו"ר הנבחר הוא "האיש הנכון במקום הנכון". כי הועדה הזאת היא מוסד חסד. זאת הועדה לעשיית חסד עם הבריות ורבים וטובים נעזרו בועדה הזאת אל מול כל המנגנון השלטוני.



יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך את היו"ר וציין כי כבר בכנסת ה-16 הוא כיהן כיו"ר הוועדה החשובה הזאת בהצלחה. גפני סיפר כי הגראמ"מ שך זצ"ל אמר לו בהיכנסו לכנסת כי אינו יודע על הדברים החשובים בעשיה של חבר כנסת. אבל זאת הוא יודע כי כאשר הוא מסייע לאלמנה אחת שאין לה דירה ועוזר לה להשיג קורת גג לראשה, זה הדבר החשוב ביותר.

יו"ר הועדה לשעבר ח"כ אורי מקלב העיד על חשיבות הוועדה הזאת ועל הצוות המסור שמסייעים לכל פונה ו"עושה דברים רבים שאינם מגיעים לכותרות אבל חוללו מהפכות גדולות שהיום כולם לוקחים עליהם אשראי, כמו מהפכת הסלולר, המאבק למזון לתינוקות והשינוי ביחס ועדות הביטוח הלאומי לנכים, הכל החל מן הוועדה הזאת בשקט ובצנעה", אמר מקלב והוסיף כי בכל מפלגה אחרת, ח"כ ותיק כהרב אייכלר היה כבר שואף להיות שר או סגן יו"ר כנסת. כאן הוא ביקש לחזור דווקא לועדה העוסקת בפניות הציבור.

לסיום הודה היו"ר הנבחר ח"כ ישראל אייכלר למברכים ואמר כי "אנו זקוקים לסייעתא דשמיא, שבלעדיה לא נוכל לעשות מאומה. הועדה הזאת היא בבחינת "עבדות אני נותן לך ולא שררה". זו עבודה לא פשוטה עם אנשים מאוכזבים, שנתקלו בחומות הביורוקרטיה הקשה. הרי מי שהסתדר עם המנגנון, לא פונה לועדה. רוב פעילותה אפופה באלמוניות, במסגרת החסיון לפונים. לא לחינם כולם רצו לסגור את הועדה הזאת. זאת הועדה היחידה הניצבת לצידו של האזרח אל מול השלטון. כל ועדות הכנסת עובדות עם המימשל והפקידים וארגונים גדולים. האזרח הפרטי אינו יכול לומר את דברו, מלבד באמצעות שליחיו הנבחרים חברי הכנסת. הועדה היחידה שבו כל אזרח הוא "מאן דאמר" להביע רצונותיו ולהיאבק על זכויותיו אל מול השלטון, היא הועדה לפניות הציבור. לכן הצלחת הועדה וחבריה, היא הצלחת האזרח לפתור את בעיותיו והן רבות"



























אייכלר ועדה פניות ציבור תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד