ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מוזס: "ההסתה נגד החינוך החרדי מקוממת"

"מחאת 'הסרדינים' מוצדקת, אך מקומם שמתלווה אליה הסתה נגד החינוך החרדי. מציע לבקר בעיר הקראוונים באשדוד"

מוזס. צילום: פלאש 90
מוזס. צילום: פלאש 90


יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס מחה במהלך דיון בהצעת אי אמון על התבטאויות מובילי המחאה הציבורית נגד צפיפות תלמידים בכיתות לימוד. מחאה המכונה "מחאת הסרדינים": "אני בדרך כלל מתנגד לשביתות פתע. למרות שבמקרה הזה של הצפיפות בכיתות, המחאה מוצדקת. אך מה שמפריע במיוחד זו התופעה המקוממת, שבכל פעם שמתעורר עניין ושיח ציבורי, מתלווה אליו גוון אנטי-דתי, כי בלי הסתה נגד החרדים זה לא הולך!"

"בתקשורת פורסם על מחאת הסרדינים והכותרת היתה: צפיפות בכתות – רווחה במגזר החרדי. על איזו רווחה הם מדברים? הייתי מציע לחבריי לצאת לבקר בשטח, להתחיל לא רחוק מכאן, ברחוב פנים מאירות בירושלים, בבי"ס ויזניץ. 810 תלמידות לומדות ב-16 כתות, ללא חדרי ספח כלל. כלומר 50 תלמידות בכיתה! או לנסוע לעיר הקרוואנים במתחם החרגול באשדוד. מאות תלמידים לומדים במבנים יבילים ובכיתות בלתי תקניות. רק לפני שנה, במבצע 'צוק איתן' השביתו את הלימודים במתחם, כי אין שם מיגון. זו עיר של קרוואנים. תוכלו גם לבקר בקרית גת שם ביקרתי אתמול, בבני ברק, או במודיעין עילית. אנו לומדים בצפיפות ובתנאים מחפירים. אז איך אפשר להגיד שמרווח אצלנו ובגלל זה לא משביתים?"

מוזס המשיך והסביר "אצלנו יש עיקרון: לא משביתים לימודים. החרדים מקפידים לא לשבות. חז"ל אמרו: "מפי עוללים ויונקים יסדת עוז, לרמז שאין העולם מתקיים אלא בשביל הבל פיהם של תינוקות שעוסקים בתורה". גם אם לומדים בדחק, גם אם קשה, לא מפסיקים ללמוד. כי "אין התורה מתקיימת, אלא מתוך הדחק". וראו איזה חינוך משובח יוצא מתוכנו. ראו אילו תלמידים מחונכים מתחנכים בכיתות הצפופות שלנו! בסקר שפורסם לאחרונה על אלימות בקרב תלמידים, יצא המגזר החרדי עם נתון של 0% אלימות!"

מוזס סיים: "לומר שאצלנו בכיתות יש רווחה, רחוק לחלוטין מהמציאות! ואני מצטער על כך שכל פעם שנושא נדון, נלווה אליו טון אנטי חרדי. אני מזמין את כולם לבוא ולהיווכח בעצמיכם שההיפך הוא הנכון. וחבל שמוסיפים גוון אנטי-דתי למחאה חשובה שכזו."
מוזס חינוך חרדים מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד