כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

צפו: פיגוע ירי בציר אלון - ארבעה פצועים, אחד אנוש

פיגוע ירי מרכב חולף באזור ציר אלון לכיוון שבות רחל • ארבעה פצועים פונו מהזירה, אחד אנוש • צפו בתיעוד

צפו: פיגוע ירי בציר אלון - ארבעה פצועים, אחד אנוש
סוכנות תצפית


ירי בוצע בשעות הערב (ב) לעבר רכב באזור ציר אלון לכיוון שבות רחל. הירי בוצע ככל הנראה מרכב חולף מדגם קאיה ריו זהובה, עם לוחית זיהוי המתחילה בספרות 51 שנמלטה מהמקום.

כתוצאה מהירי נפצעו ארבעה בני אדם, אחד מהם קשה מאוד, ושניים נוספים קשה. הוזנק מסוק שפינה את שלושת הפצועים קשה לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. בנוסף, אמבולנס מפנה פצוע אחד באורח קל עד בינוני.

בשעה 22:54 התקבל דיווח ראשוני במוקד מד"א על 3 פצועים מירי סמוך לישוב שבות רחל - נבו שילה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א וכונני איחוד הצלה העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם סה"כ 4 פצועים בשנות העשרים, בהם: פצוע קשה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון, 3 במצב בינוני בהכרה עם פצעי ירי בגפיים.

שניים מהנפגעים, פונו אל מרכז הטראומה של שערי צדק. אחד במצב קשה פצוע בגב תחתון מונשם לא יציב והשני פצוע באורח קל בינוני. סכנה נשקפת לחייו של הפצוע האנוש בשערי צדק והוא הוכנס לניתוח. שניים נוספים פונו למרכז הטראומה בהדסה עין כרם, עם פגיעות בגפיים התחתונות. מצבם בינוני יציב. שניהם בהכרה.



גורם ביטחוני מסר לסוכנות תצפית בעקבות הפיגוע: "מתחקיר ראשוני של הפיגוע, מדובר ככל הנראה ברכב של מחבלים שהמתין בצד הדרך לשעת כושר לביצוע הירי, ובעת שחלף הרכב הישראלי ובו חבורת הצעירים תושבי היישוב כוכב השחר שנסעו לביתם, נפתחה אש לעבר הרכב, וכל יושביו נפגעו מן הירי. מדובר באירוע קשה שהיה יכול להסתיים בצורה טרגית אף יותר. כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ סורקים אחר המחבלים בכל האזור".

פאראמדיק מד"א אילן קליין שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב פרטי עם סימני פגיעות של ירי. בסמוך לרכב שכב צעיר כבן 27, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופיננו אותו תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים שערי צדק, כשהוא במצב קשה ומונשם".

חובש רפואת חירום במד"א איציק אמאיר סיפר: "על הכביש שכב צעיר כבן 25, בהכרה, וסבל מפצעי ירי בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופיננו אותו במהירות לבית החולים שערי צדק כשמצבו מוגדר בינוני. טיפלנו גם בשני צעירים נוספים בשנות ה-20 שהיו גם הם בהכרה וסבלו מפצעי ירי בגפיים, ולאחר טיפול בשטח פיננו אותם באמבולנסים נוספים שלנו שהגיעו למקום לבית החולים הדסה עין-כרם, כשמצבם מוגדר בינוני".

במקביל בבית-אל הופעל מטען צינור ובוצע ירי, בנס אין נפגעים.

בעקבות אירוע הירי בציר אלון הצמתים הבאים חסומים לתנועה: צומת אלון, צומת תפוח, צומת רחלים. כיכר בה"ד יש בידוק של הצבא לכן נוצר עומס.

כוחות צבא נכנסו כעת לג'ילזון וכפר עקב סמוך לבית אל לביצוע מעצרים. הכוחות עורכים חיפושים בכפר קריות המרוחק כ-30 ק"מ דרומית לשכם. במקביל, צפונית לרמאללה התחילו כעת הפרות סדר בעקבות חיפושים אחרי היורים.

התגובות: "שורת אירועי טרור קשים"
סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הגיבה לרצף הפיגועים היום: "הפלשתינים ממשיכים לשחק משחק כפול של צביעות. הם מבעירים את השטח ומסיתים לטרור ובו בזמן פונים לגורמים בינלאומיים במסווה של מוסר וצדק. חייבים להחזיר את הביטחון של תושבי ישראל בכל מחיר".

חננאל דורני, ראש המועצה המקומית קדומים, מסר: ״ההדרדרות הבטחונית וריבוי הפיגועים בשבועות האחרונים, אנו קוראים למערכת הביטחון להפעיל יד קשה כולל ביטולי הקלות חודש הרמדאן, במיוחד בנושא התנועה בצירים. התשובה לטרור היא בניה משמעותית כולל הקמת ישובים חדשים״.

ראש מועצת שומרון בפועל יוסי דגן הגיב לפיגוע הערב: "אנו עדים לאחרונה להתגברות מדאיגה של מעשי טרור חמורים. דקירת החיילת הבוקר בקבר רחל, הירי על אמבולנס מד"א בכביש 60 בסוף השבוע, זריקת בקבוקי תבערה על אוטובוסים והרצח בדם קר של דני גונן הי"ד בסמוך ליישוב דולב. חייבים לגדוע את התופעה לפני שהמצב ידרדר עוד יותר. לא ניתן לטרוריסטים לפגוע באזרחים שלנו ואנחנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר לצה"ל לפעול ללא רחמים כלפי אותם פראי אדם שהופכים אזרחים למטרות. המונח "טפטופים" בהקשר של טרור - הוא שקר. אנחנו לא מוכנים להתרגל למצב הזה ביהודה ושומרון כפי שזה קורה וקרה במשך שנים עם ירי הטילים בדרום".

תגובת יו"ר מועצה אזורית מטה בנימין ויו"ר יש"ע אבי רואה: "האירוע הערב מצטרף לשורת ארועי טרור קשים שהחלו מאז תחילת צום הרמאדן. אנחנו מקווים שכוחות הבטחון יפיקו את הלקחים הנדרשים וידאגו להחזיר את שגרת החיים ובטחונם. אנו נדע לצאת מחוזקים מארועים אלו. לא נאפשר לאיים על שגרת חיינו כאן, אני בטוח שההתיישבות תצמח, תתחזק ותתרחב למרות הנסיון הבלתי פוסק לפגוע בה".

מפקד חטיבת בנימין, אל"ם ישראל שומר, בזירת האירוע




צילום: סוכנות תצפית
























פצועים ירי פיגוע צומת אלון וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד