א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

משבר מתמשך: נדחתה ההצבעה על סמכויות דרעי

לאחר שהממשלה לא הצליחה להבטיח את הרוב הדרוש, נדחתה ההצבעה בסוגיית הגז שתוכננה להלילה - למועד בלתי ידוע

ביבי ודרעי בפאתי המליאה היום. צילום: הדס פרוש פלאש 90
ביבי ודרעי בפאתי המליאה היום. צילום: הדס פרוש פלאש 90


לאחר יום מתוח ודרמטי במשכן הכנסת, נדחתה ההצבעה שתוכננה להלילה על העברת סמכותו של שר הכלכלה אריה דרעי לפי סעיף 52, אשר מקנה לו סמכויות לעקוף את הממונה על ההגבלים - לידי הממשלה.

טרם ההחלטה לדחות נפגשו בלשכת ראש הממשלה נתניהו בכנסת שר האוצר משה כחלון, השר זאב אלקין ועו"ד דוד שימרון, חבר צוות המו"מ של הליכוד.

הדיון וההצבעה היו אמורים להתקיים בשעות אחר הצהריים, אך הנושא נדחה לסוף סדר היום, זאת בגלל שהקואליציה נכון לשעה זו לא הצליחה להשיג רוב בעקבות הודעת השרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ על כך שהם לא מתכוננים להשתתף בהצבעה בנושא, מכיוון שלטענתם יש להם קשר בעקיפין לשותפות הגז. הקואליציה טרם הגיעה להסכמה עם שלושת השרים ולכן החליטה שלא לדון ולהצביע הערב וההצבעה נדחתה למועד בלתי ידוע.

כחלון מגיע ללשכת נתניהו הערב


הצהריים (ב) נפגש פעמיים במשכן הכנסת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הכלכלה אריה דרעי, וההערכות הן כי נתניהו דרש מדרעי לקבל בחזרה לידיו את הסמכויות ובכך למנוע את המבוכה לקואליציה, אך נכון לשעות אלו דרעי טרם השיב בחיוב. ראש הממשלה נתניהו אף נפגש הערב פעמיים עם שר האוצר משה כחלון בניסיון לשכנעו להצביע יחד עם הקואליציה, אך גם בזירה זו נתניהו לא הצליח לרשום הישג.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את ההצבעה על העברת סמכויות שר הכלכלה לממשלה. ראש הממשלה הנחה לפרסם את מתווה הסדר הגז לציבור בתוך זמן קצר, מיד עם השלמת הניסוח המשפטי שעליו עמלים בשעות אלה, ולאפשר דיון ציבורי מקיף על כל חלקי המתווה. ראש הממשלה משוכנע שכאשר ייחשף הציבור לכל פרטי ההסדר ולתועלת הרבה הגלומה בו למשק הישראלי ולביטחון הלאומי, תתמוך גם הכנסת בהצעת הממשלה".

יו"ר האופוזציה ח"כ בוזי הרצוג הגיב הערב: "למי שלא הבין: נתניהו מוביל ממשלת שיתוק. מפלה לקואליציה. לא תהיה הצבעה על הגז הלילה. שיטת הקומבינה בהיחבא נכשלה".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ': "מה שהתרחש היום והלילה במליאת הכנסת מעיד כאלף עדים על התנהלותו השערורייתית והבלתי ניתנת להצדקה של נתניהו. אפילו בני בריתו לא יכלו לתמוך בהסתרת מתווה הגז מהציבור ומהכנסת, בדריסת הממונה על ההגבלים ובגזל כל כך קיצוני ומובהק של משאבי הטבע ששייכים לכולנו. התבוסה בכנסת משקפת את ההתנגדות הגורפת בציבור להכשרת מונופול הגז. ניצחנו הלילה. המאבק שלפנינו עוד ארוך וקשה".
גז דרעי כחלון דחיה הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד